Divadlo Komedie se stává opět součástí MdP
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekMěstská divadla pražská mění skoro po deseti letech svůj vizuál. Znovupřipojením divadla Komedie se Městská divadla pražská stanou největším jednosouborovým činoherním divadlem v České republice. Divadla ABC, Rokoko i Komedie budou od sezony 2018/2019 výrazně programově profilovaná – jejich odlišení pomůže i nový grafický styl.
S novou uměleckou koncepcí a opětovným připojením divadla Komedie přestala být dosavadní vizuální identita Městských divadel pražských dostačující. „Městská divadla pražská musejí sledovat trendy kulturního marketingu, a dokonce je jako prestižní metropolitní instituce i udávat. Inovace stávající grafické prezentace divadel je proto žádoucí“, vysvětlil důvody změny ředitel Městských divadel pražských Daniel Přibyl.
Městská divadla pražská proto spolu s organizací CZECHDESIGN.CZ, která má s přípravou podobných designerských soutěží několikaleté zkušenosti, vyhlásila v březnu tohoto roku soutěž o nový vizuální styl, který by lépe reflektoval plánované změny v této významné kulturní instituci.
Na základě rešerší bylo v soutěži osloveno šest grafických studií: Bicepsdigital, Breisky, s.r.o., Colmo, Michal Kupilík, Studio zetzetzet a Ondřej Zámiš. Sedmičlenná porota složená z odborníků z oblasti designu, zástupců Městských divadel pražských a také z Magistrátu hlavního města Prahy vybrala jako nejlepší projekt Ondřeje Zámiše (vzniklý ve spolupráci s Romanem Černohousem), mimo jiné autora nového grafického vizuálu města Liberec, výtvarného řešení výstav Retro a Fenomén Masaryk v Národním muzeu a mnoha dalších grafických projektů.
Vítězný návrh založený na novém původním písmu Romana Černohouse podle poroty dostatečně odliší tuto instituci na pražské kulturní scéně. Svým uměřeným výrazem podtrhuje intelektuální a dramaturgický fundament nové umělecké koncepce Městských divadel pražských.
„Dnes žijeme v komunikačně a vizuálně roztříštěné době a my jsme k tomuto trendu nechtěli ještě více přispívat. Proto spíše než logo, vznikl systém, který hravě kombinuje hlavní název instituce s jeho částmi, ty se ovšem netváří jako jednotlivé scény, ale naopak tvoří jeden celek – ‚jedno slovo ',“ uvedl Ondřej Zámiš k vítěznému návrhu a pokračoval: „Nevnímáme komunikaci Městských divadel pražských jako princip hlavní značky a podznaček, ale jako jednu identitu, jeden systém, který je variabilní, proměnlivý, kde všechny jeho části jsou na stejné úrovni, vzájemně se podporují a tvoří celek – Městská divadla pražská. Jednota a jednoduchost, to jsou hlavní hesla, která nás provázela při tvorbě návrhu nové identity Městských divadel pražských.“
TIP!
Časopis 13 - rubriky
Články v rubrice - Zprávy
Ceny Jihočeská Thálie za rok 2023 jsou rozdány
V sobotu večer v Jihočeském divadle proběhl sedmadvacátý ročník slavnostního předávání cen Jihočeská Thálie za ...celý článek
Poselství ke Světovým dnům divadla
Na druhou polovinu března tradičně připadají oslavy divadelního umění. Světový den divadla se od roku 1962 kaž ...celý článek
1. kulturní portál Scena.cz - 25 let
Naše cesta za kulturou trvá již dvacet pět let! Od chvíle, kdy portál poprvé otevřel své virtuální brány v roc ...celý článek
Časopis 13 - sekce
HUDBA
Muzikál Beetlejuice uvedou na podzim v HDK
Na letošní podzim Hudební divadlo Karlín chystá 12. listopadu 2024 premiéru muzikálu Beetlejuice podle stejnoj celý článek
OPERA/ TANEC
Obnovená krása divadelních kostýmů Smetanových oper
K 200. výročí narození geniálního hudebního skladatele Bedřicha Smetany otevřelo Národní muzeum ve svém Muzeu celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Filmový portrét Anny Kareninové
Je nalezena tím, koho hledá
Filmový portrét ceněné české překladatelky Anny Kareninové, která zítra slaví s celý článek