Karel Mišurec slaví sedmdesátku
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekRodák ze Šumperka kočoval už od raného mládí. S rodiči se stěhovali do Jeseníku a Holešova, aby posléze zakotvili v Kroměříži. Divadlo si vyzkoušel od samého základu, neboť po neúspěchu u přijímacích zkoušek na JAMU nastoupil jako technik v tehdejším Divadle bratří Mrštíků. Následně si vyzkoušel zájezdový rytmus Slováckého divadla v Uherském Hradišti, aby byl konečně přijat na vytouženou Janáčkovu akademii múzických umění. Po jejím absolvování ho srdce táhlo zpět k „Mrštíkům“, ale v tu dobu zde pro něj zatím nebylo místo. Nastoupil tedy na devět sezón do Satirického divadla Večerní Brno, kde byl od samého začátku velmi vytěžován. Malé divadlo s malým souborem mu dalo nespočet rolí, které rozvíjely jeho herecký talent. Mimo jiné měl možnost hrát v jeho oblíbených hrách Voskovce a Wericha Pěst na oko nebo …si pořádně zařádit.
Po takto úspěšně strávených sezónách přišla konečně možnost přejít do jeho milovaného Divadla bratří Mrštíků, kam nastoupil v roce 1983. Ztvárnil tu nespočet rolí v původních inscenacích i v muzikálech, které pěstovalo toto divadlo většinou pod režijní taktovkou Richarda Mihuly. Karlova duše muzikanta, který hrál mnoho let v beatové kapele na bicí, byla samozřejmě nabídkou nádherných muzikálových rolí potěšena. Svůj herecký i pěvecký um pak mohl skvěle využít při nástupu nové muzikálové éry pod taktovkou autorské dvojice Merta-Moša. Karel Mišurec účinkoval v mnoha projektech této autorské dvojice – neodolatelný byl jeho herec Poříz ve Snech svatojánských nocí, v Bastardovi vystřídal dokonce i více rolí, ovšem dodnes rád vzpomíná na účinkování našeho divadla s tímto titulem v pražském Národním divadle. Jeho seržant Krupke v ikonické West Side Story zůstává stále v paměti všech, kteří tento legendární muzikál zhlédli.
Ačkoliv rád hrál muzikálové role, jeho cesta divadlem je poseta i mnoha činoherními inscenacemi. Ihned po nástupu k „Mrštíkům“ dostal nádhernou příležitost v Hynštově nastudování satirické komedie A. N. Ostrovského I chytrák se spálí. Objevil se i v původních hrách Oldřicha Daňka Životopis mého strýce a Krvavá Henrieta. Společně s Jiřím Tomkem a Milošem Kročilem ztvárnil ševce v nastudování zdramatizovaného románu Nodara Dumbadzeho Zákon věčnosti. Užil si role Hippodroma v inscenaci Osel a stín, vychutnal si též Dobčinského v Revizorovi. Jeho velkým hereckým koncertem pak byl vodník Čochtan v Tesáčkově nastudování muzikálu Divotvorný hrnec. Rtuťovitý vodník v podání Karla Mišurce zůstává v povědomí diváků a byl velmi příznivě přijat i divadelními kritiky. S gustem si pak zahrál krejčího Fialu v české klasice Naši furianti či Ředitele v komedii Škola základ života. V poslední době se objevil například v roli Candyho v inscenaci O myších a lidech pod režijním vedením Petra Gazdíka.
V současnosti můžete Karla Mišurce vidět na jevišti MdB v inscenacích, které jsou trvalkami divadla. Jako Zoltán Karpathy obdivuje aristokratické vychování květinářky Lízy Ďulínkové v muzikálu My Fair Lady (ze Zelňáku) a jeho sluha Štěpán stále rozesmívá publikum v nestárnoucí komedii Brouk v hlavě. Z těch novějších si pak vychutnává roli J. J. Astora v muzikálu TITANIC a vyzkoušel si také písně britského hudebníka Stinga jako jeden z dělníků loděnice v muzikálu Poslední loď.
Karel Mišurec se objevil také v televizních seriálech Detektiv Martin Tomsa či Četnické humoresky. Jeho filmová a seriálová stopa je výrazná, Karel se objevuje v mnoha televizních filmech a pohádkách pro děti.
TIP!
Časopis 16 - rubriky
Články v rubrice - Zprávy
Nová výzva Kašpar.Dramatik
Spolek Kašpar je soubor, který je již více jak třicet let etablovaný na české divadelní scéně. Aktuálně hraje ...celý článek
Pořád jsem to já poprvé v Pardubicích
Východočeské divadlo uvádí novinku, hru Pořád jsem to já, kterou autorka Christine Mary Dunford napsala podle ...celý článek
Časopis 16 - sekce
HUDBA
METZ přivezou do Prahy novou desku
Kanadští METZ se vrací do Prahy! Vydání nové desky s názvem On Gravity Hill plánují na duben a v Praze ji před celý článek
OPERA/ TANEC
Festival Janáček Brno 2024
Mottem letošního festivalu je Bez hranic!… a česká hudba žádné hranice nezná. Zažijte Brno a českou hudb celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Antologie Krvavý Žižkov
Krvavý Žižkov je antologie, která má svého předchůdce Krvavý Bronx (2020), úspěšnou knihu povídek o „vyl celý článek