GUČI GUČI GUČI zkoumá emoce, které vyvolává móda

autor: archiv divadla
zvětšit obrázekV Divadle DISK uvede svou první absolventskou inscenaci 3. ročník studujících Katedry alternativního a loutkového divadla ve spolupráci s bazmek entertainment. Tvůrčí tým složený ze studentstva a mladých tvůrců nezávislé scény se rozhodl zkoumat otázku, proč a jak móda vyvolává tolik emocí. Autorská inscenace GUČI GUČI GUČI v režii Evy Lietavové bude mít premiéru v pátek 14. března 2025 v 19:30 hod.
Rozporuplný, toxický, zábavný, dravý i nádherný – takový je módní průmysl i na své nejvyšší úrovni, tzv. haute couture. Tvůrci brněnského divadelního uskupení bazmek entertainment si opět zvolili komplexní (a možná i kontroverzní) téma k autorskému scénickému zpracování, ve kterém se jako pantheon módního božstva představí budoucí absolventi Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU pod vedením Marka Bečky. Jeviště rozvíří množství barev, střihů a materiálů – scénografii, založenou především na kostýmech, vytvořila studentka Anastasia Atapina. Autorskou hudbou ji doplňuje herec a hudebník Matěj Šíma.
S tématem identity, které je vlastní jak módě, tak i divadlu, se tvůrčí tým rozhodl pracovat jako s pobídkou k expresivní divadelní formě. „Móda a oblékání vyvolává ve společnosti velké emoce. Někdo se jimi nechává rád pohltit a někomu se zase můžou zdát nepřiměřené. Pro naši inscenaci jsou ale výrazné emoce základním stavebním kamenem pohybu, herecké exprese, textu i dalších složek. S nápadnou expresí pracujeme tak, abychom vystihli tvář módního světa a zároveň tyto emoce zobrazujeme tak, aby se v nich našli i ti, kteří módou nežijí. Koneckonců, nelze popřít, že se móda skutečně týká všech. Ovlivňuje, jak se cítíme, jak nás vnímají ostatní a taky zásadním způsobem mění tvář planety, na které žijeme,” říká o výrazu inscenace režisérka Eva Lietavová.
Každá z postav, které se v inscenaci setkávají na večírku po jisté módní události, nese své vlastní téma – setkají se zde například bohyně revoluce s bohem versatility a marketingu, a zároveň osoby různých profesí módního průmyslu. „Nejdříve jsme s herci probírali, co je na módě zajímá, jak se k ní vztahují a jaké s ní mají zážitky, načež naše výtvarnice Anastazie přišla s návrhy kostýmů inspirovanými jednak těmito rozhovory, a zároveň herci samotnými, jejich energií a náturou. My jsme pak postavy budovali kolem těchto kostýmů, přiřazovali k nim různé atributy, které k módě patří a snažili se určit, jaké role mají ve světě naší hry. Kdo šaty navrhuje, kdo je kupuje, kdo je prodává, atakdále. Tuto představu jsme přednesli hercům a nechali je hrát si s těmito proto-charaktery a na základě jejich improvizací jsme je ještě zpřesňovali. Výsledné postavy sice pracují se stereotypy spojenými s módou, ale rozšiřují je, nebo převrací,“ přibližuje proces vzniku rolí pro mladé herce dramaturg Patrik Boušek.
Nejbližší reprízy: 16. 3., 21. 3., 24. 3., 2. 4., 5. 4., 23. 4. vždy v 19:30 hod.
TIP!
Časopis 27 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
Memento mori - pamatuj na smrt, abys nezapomněl žít

Divadelní spolek JEDL uvádí novou autorskou inscenaci Memento mori, která vznikla speciálně pro katedrálu Nane ...celý článek
Projekt Divadla na cucky propojuje nejen lidi bez domova

Divadlo na cucky a jeho vzdělávací platforma EDU na cucky, Charita Šternberk a umělecká skupina Kolektif TU sp ...celý článek
Časopis 27 - sekce
HUDBA
Hvězdné spojení na připravovaném albu Štefana Margity

Na albu Andělé strážní spojil Štefan Margita síly s inspirativními ženami české hudební a herecké scény. Po bo celý článek
OPERA/ TANEC
Academy Kroměříž otevírá obor zaměřený na management

Osmý ročník letní hudební akademie se zaměřuje také na kulturní manažery a pořadatele akcí. Obor povedou osob celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Pamětní deska BARRANDE zpět

V červnu navrátilo Národní muzeum po půl roce v restaurátorské dílně na Barrandovské skály litinovou pamětní d celý článek