Shakespeare v novém kabátě od Krejčího
autor: archiv divadla
V posledním lednovém dni hostovala v pražském Divadle v Celetné ostřílený soubor Komorní scéna Aréna. Tento progresivní soubor z Ostravy vtiskl do notoricky známého Snu noci Svatojánské vlastní svéráznou poetiku, kterou úspěšně baví diváky už od premiéry v listopadu 2004.
Ozvláštněním zdařilé dramaturgicko-režijní koncepce, je zdvojení rošťáckého skřítka Puka, čímž se prostor pro zlomyslnosti ještě více posiluje, neboť si ze sebe mohou tropit žerty také oni dva, on rockový kytarista /Michal Čapka/ a jeho houslové alter-ego /Vladislav Georgiev/.
Pár Theseus-Hippolita tradičně hraje i Oberona s Titánií,stejně jako řemeslníci se na několik scén promění v pomocníčky královny víl Titánie. Mladé páry si drží počty a role Lysandra, Hermie, Demetria a Heleny jsou stále hrány čtyřmi herci. Ve snu, jak všichni víme, je možné i nemožné. Prohození těchto milenců spíše než kouzelné bylině,odkazuje k ryze lidským slabostem jako nezodpovědnost,chtíč, lež, nestálost,zrada, žárlivost a pomstychtivost, tyto vlastnosti nejsou samozřejmě cizí i vládcům. Tento výklad pohádku přibližuje nebezpečně blízko naší reality.
Když Lucie Žáčková coby Helena krom vší láskybolné hysterie úpí, že je ošklivá,i když před vámi stojí vysoká sexy kočka v černých síťovaných punčochách, vytane vám bezděky na mysli monolog některé z bulimických pubertálních dívek z vašeho okolí trpící obdobnou vadou zraku. Důkazů, že moc čarovných bylin a roztoužených horkých letních nocí je stále mezi námi, nám režisér Ivan Krejčí svou inscenací poskytl dost. Herecký ansámbl předvedl vkusnou podívanou, s důrazem na akci, při níž Hilského verše místy utrpěly, ale divák plesal nadšením. Škoda, že skromnou scénu, kde stály jen dvě lavičky a vyskytla se královnina pojízdná postel s nebesy, nepodpořily v tvorbě čarovné atmosféry výraznější světla měnící barvy a intenzitu, leč takový je občas úděl zájezdových představení.
Zvyklí z produkce Arény na dramatické, tragikomické,naléhavé a provokativní kusy , můžeme zde její herce spatřit v odlišných polohách. Nedbaje svého dobrodušného vzezření se na příklad Josef Kaluža, coby Demetrius, předvede jako ukázkový neurvalec a hrubián.Dušan Škubal zase vystřihl tu nejsladší Thysbu, jakou jsem kdy viděla.Zákulisní převleky dokázaly překvapovat, ač elegantní, tak módní policie by za barevně nesladěnou obuv nějaké body strhla. Výborně se osvědčily hlavně paruky a v případě Klubka i nahá hruď. Dobře, že si ji coby Pyrram proklál dýkou jen JAKO!
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Články v rubrice - Recenze
Mefisto: bezvýznamná rozhodnutí s kořeny zla
Činohra Národního divadla Praha se vrací do Státní opery. Pod vedením režiséra Mariána Amslera vstupuje na jev ...celý článek
Nejbližší: přijmout změny vyžaduje odvahu
Činoherní klub Praha uvádí v české premiéře divadelní hru NEJBLIŽŠÍ amerického dramatika Joshuy Harmona. Tato ...celý článek
Zlatovláska: jevištní adaptaci obohacuje filmový střih
Hudební divadlo Karlín uvádí na Malé scéně klasickou pohádku Karla Jaromíra Erbena ZLATOVLÁSKA v úpravě Jana P ...celý článek
Časopis 18 - sekce
HUDBA
Společně s Medial Banana si zaplaveme v moři času
Slovenská kapela Medial Banana vydala novou desku a nyní s ní vyráží na turné. Brněnským fanouškům novinku Mor celý článek
OPERA/ TANEC
Český hrdina premiéra Farmy v jeskyni
Mezinárodní soubor Farma v jeskyni uvede pohybovou satiru Český hrdina v režii Viliama Dočolomanského. Je o že celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Kino Art: Na Chesilské pláži a Daleko od Reykjavíku
Na Chesilské pláži
Jiná doba, jiná láska. Britská adaptace stejnojmenného románu Iana McEwana, nominovaného celý článek