zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Právě vychází REVOLVER REVUE 62.

REVOLVER REVUE 62.

autor: Scena.cz   

Nové prozaické texty v čísle otiskují Adam Gebert, Jiří Rulf a Lubomír Martínek, který jednu z postav své milostné novely Stačilo promluvit popisuje takto: „Jak se okolní svět průběžně měnil a on pozvolna stárnul, zmocňovala se ho stále větší zběsilost. [...] Proměny okolního světa už ani nestíhal sledovat, viděl jen jejich důsledky, které nechápal, a vnímal pouze jejich nepřátelský rys, jenž přirozeně rovněž obsahovaly. Jeho sluch reagoval výhradně na hrůzy a neštěstí. Každý, kdo vyzařoval stejnou nespokojenost, se stával přítelem“.
Helena Stachová přeložila druhou část ukázek z legendárního Gombrowiczova románu Posedlí: „Zaplať pánbůh!“ zvolal jasnovidec. „Konečně to pochopili! Na tomhle světě plném nejasností a záhad, temnot a chaosu, divů a omylů, existuje jen jediná neomylná pravda – pravda charakteru!“ Jihoafrického fotografa Rogera Ballena představuje Anne Biroleau, Viktor Karlík vybral snímky z jeho cyklů Platteland, Outland a Shadow Chambre.

Malbou se zabývá Hana Puchová, která se rozhodla učit výtvarnou výchovu na základní škole, a Vladimír Materna, který v rozhovoru s názvem Jsem nedeprimovaný optimista konstatuje, že „prostě to nutkání někam se protlačit, prorvat nemá“. Cristian del Risco se narodil na Kubě, ale žije v Praze. Jeho sérii Známky/Sellos inspirovala dětská filatelistická sbírka. V rubrice Nové práce jsou mimo jiné zastoupeni Jiří Samek a Přemysl Havlík, Viktor Kolář uvádí dalšího z mladých fotografů, Davida Kumermana. Cyklus Ateliéry pokračuje pátou návštěvou, u Marie Blabolilové. Alan Záruba je představen rubrice Z dílen grafiků. Veronika Dudková přeložila ukázku z knihy Alexandera von Hohenstein Warthegau: Deník z let 1941/42. Jeho autor, původně starosta malého městečka v Německu, byl pro neshody s nacistickou stranou přeložen jako správní komisař města a okresu poblíž Lodže a během svého zdejšího pobytu, doprovázeného rozpory s představiteli NSDAP i vlastní deziluzí ze skutečné povahy německého systému, si o svých zážitcích tajně vedl podrobné stenografické záznamy. „Nestává se tak často, že by se dotazovaný autor obdobným způsobem vymezoval vůči tazatelí,“ konstatoval Petr Onufer na okraj svého interview s literárním kritikem a teoretikem Terry Eagletonem, který je „v Británii i ve světě považován za akademickou star první velikosti“, což ovšem Marku Vajchrovi nezabránilo v tom, aby jeho práci nepodrobil střízlivé analýze. „Má-li být dnes Nezvalovo dílo skutečně příkladem, znamená to, že lidské selhání je u umělců na určité úrovni věhlasu a kulturního významu samozřejmostí a resignace na morální požadavky se chápe jako všední součást umělecké kariéry“, konstatuje Pavla Pečinková v eseji o nezvalovském modelu umělce. Couleur přináší dále například analýzu Nebeského režie Ibsenovy Divoké kachny z pera Jana Pospíšila, recenzi na výstavu The Pope smoked dope od Karla Halouna, referát Veroniky Tuckerové o Australském národním muzeu nebo Vajchrovu úvahu o prózách Jiřího Hájíčka a glosu o tom, co ví a neví Jiří Peňás… Vzpomínku na Jiřinu Haukovou napsala Marie Langerová.

3.4.2006 00:04:34 JoMe | rubrika - Z médií

Časopis 16 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Časopis 16 - sekce

DIVADLO

Nová hudební love story Bestiář

Šárka Vaňková a Ivana Korolová (Foto: Jaroslav Hauer)

Bestií se žena nerodí, bestií se žena stává! Tak zní podtitul příběhu BESTIÁŘ z pera Báry Nesvadbové. Na lege celý článek

další články...

HUDBA

Elizabeth Kopecká nový videoklip

Elizabeth Kopecká

Přesvědčivý projev, mimořádně zajímavá barva hlasu a podmanivé charisma Elizabeth Kopecké učarovaly tisícům te celý článek

další články...