ON-LINE - Detail příspěvku
Třicet dva hlav paní Marie Přikrylové
autor: Scena.cz
Každý herec má své míry, které máme nanesené na dřevěné hlavy. Na jedné máme míry i tří herců. Musíme si pamatovat – Leflík, Komínková, Randár. Míru tam máme namalovanou, stačí vzít stužku, napnout a šít muntůru. Musím to přiblížit, „podkladové hlavy“ herců jsou skutečně atypické. Je potřeba bujné fantazie. Musíte si tam dosadit obličej. Když ve finále češu paruky, tak si též představuji, komu patří. Vidím konkrétní herečku nebo herce.
Myslím, že ne. Děláme je takové, alespoň u nás, že každý říká, že to není poznat.
Přesně tak. Když vám ukážu tyto paruky – tak to nikdo nepozná. Vyrábíme většinou z vlasů nebo z canecalu.
Ráda tvořím. Dostanu návrhy, pak musím přemýšlet co a jak, a ve výsledku to musí být podle návrhu a ještě příjemné pro herce.
První můj film byl Metráček (1968). Tam jsem se poznala s filmaři. Dělala jsem většinou přes prázdniny. Pak přišly na řadu snímky jako Nekonečná, nevystupovat a další. K tomu Amadeus. To jsem dělala s Pražákama. Poznala jsem i pana Formana a na to vzpomínám dodnes.Zůstali jsem jednou na Barrandově a dělali paruky pro kompars, ladili jsme a udržovali. Paruky jsme učesaly, zabraly se do práce a najednou půl jedenácté. Pan Forman přišel kontrolovat připravenost na další natáčecí den. Pak jsme pospíchaly na autobus, ale ten nám ujel před nosem – a najednou přijelo taxi. My jsme byly překvapené. Když jsme pak chtěl platit, řekl nám, že je to gratis. Druhý den jsme šly „na koberec“. Bály jsme se, co se děje a produkční povídá: „Vy jste tu včera večer něco dělaly?“ My na to: „Udržovaly jsme paruky.“ Ona na to: „Musím vám vyplatit jeden honorář navíc.“ A to zařídil pan Forman.
Určitě ne. Dělala jsem sice film, ale vždycky jsem se ráda vracela k divadlu. U divadla dělá pořád něco nového, tvořivá práce. Film – to je jen odskočit a zase se vrátit.
V 60. letech jsem si ji udělala, protože jsem potřebovala dobře vypadat na ples. Kolegyně mi ji narychlo připevnila, ale co se nestalo? Na plese jsem měla pocit, že mi paruka ulétne. Naštěstí jsem měla vlásenky. Od té doby říkám: paruky, ty se musí na hlavu betonovat.
AKCE ONLINE - Přehled příspěvků
On-line den s MD Zlín
22.11.2006 - 23:31
Neklidná noc na Nárazu, končí on-line den
22.11.2006 - 21:23
Garderoba: Ladislava Řeháková
22.11.2006 - 20:40
Petra Hřebíčková: S rolí Markéty neustále bojujete.
22.11.2006 - 19:05
Někdy jsou kostýmy jedna báseň…
22.11.2006 - 18:42
Vladimír Fekar: Baví mě, že mohu stále hledat a objevovat...
22.11.2006 - 17:21
Petr Lukáš: Musíte mít všechno pevně v rukou.
22.11.2006 - 16:58
Korepetitor Richard Dvořák
22.11.2006 - 15:12
Jiří Matzner a Kamil Brázdil, zvukaři
22.11.2006 - 14:39
Milena Dvořáková: I za čísly pořád vidíte divadlo...
22.11.2006 - 13:26
Ladislav Mrlík: Cítím se jako další článek, který do inscenace pasuje.
22.11.2006 - 12:47
Radovan Král: Nevadí mi být veden, pokud se jedná o správný směr.
22.11.2006 - 11:54
Práce tajemnice – musí si umět poradit v každé chvíli
22.11.2006 - 11:12
Třicet dva hlav paní Marie Přikrylové
22.11.2006 - 10:34
Dodo Gombár: Ani v osobním životě nemám rád prvoplánovost.
22.11.2006 - 10:17
Ceny Aplaus rozdány ve Zlině
22.11.2006 - 09:15
Blažena Trojanová: Chodila jsem s mokrým tričkem
22.11.2006 - 08:03
Šárka Machová: Někdy se stane, že musím zasahovat
21.11.2006 - 01:24
Antonín Sobek: Mám pocit, že ve funkci ředitele jste jako řidič auta.
13.11.2006 - 23:36
Speciální zpravodajství z Městského divadla Zlín
13.11.2006 - 00:35
Naráz 2006
Fotogalerie akce
zobrazuji fota 1 - 0-> |
reklama