zvláštní poděkování
Volný.cz

NETHOVOR - detail

Barbora

LÁTALOVÁ

Barbora LÁTALOVÁ

Tanečnice, choreografka a pedagožka. Dlouhodobě spolupracuje jako umělecká konzultantka aktivit pro děti s Tancem Praha a divadlem Ponec. V roce 1997 ukončila konzervatoř Duncan Centre, absolvovala stáže na Hunter College of City University of New York (tanec a taneční terapie). Dlouhodobě se vzdělávala a spolupracovala s Centrem choreografického rozvoje SE.S.TA. Učila pohyb na herecké fakultě vysoké školy HINT v Norsku. Jako interpretka a tvůrce se podílela na mnoha českých i mezinárodních projektech ( např. David Zambrano, Martha Moore, Julyen Hamilton, PIO, Moving orchestra, Vertedance, Spitfire Company, divadlo Nie, Krepsko, Studio Light, Kolouchův sen, Galina Borissová, Simone Sandroni, Serge Ambert, La Fura Dels Baus)
Autorka úspěšného představení inspirovaného životem a poezií české básnířky Irmy Geisslové *Margareta vypravuje* (2014) a interaktivních tanečních inscenací pro děti * Fg = G [(m₁m₂)/r²]* (2010) a *Karneval zvířat* (2013, oceněno diváckou cenou a cenou za světelný a vizuální design na České taneční platformě.).
Pro mezinárodní platformu Be SpectACTive! vytvořily v tandemu s umělkyní Zdenkou Brungot Svítekovou participativní představení *DIFFERENT?* (2016), obě jsou také autorkami experimentálního projektu pro základní školy *Tančit o Žižkov! / Bláznivé tance o přestávce* a společně i s Janem Bártou a Václavem Kalivodou rodinné laboratoře *souHra*.
Barbora je iniciátorka a spoluzakladatelka uměleckého spolku *OSTRUŽINA*.
Lektorka Dětského studia divadla PONEC a tvořivých dílen na školách. Jako taneční lektorka se účastnila umělecko-vzdělávacích projektů Kreativní partnerství, nebo Škola tančí (SE.S.TA, Žďár nad Sázavou).
V rámci projektu divadla Ponec *Tanec školám* učí tanec na základních školách již 10 let (současnosti na ZŠ Cimburkova, Praha 3, ZŠ Trávníčkova Praha 13, ZŠ německo - českého porozumění, Praha 8, ZŠ Na Dlouhém lánu, Praha 6).

Letos na festivalu TANEC PRAHA uvedla spolu s výtvarnicí Terezou Říčanovou Otevřený ateliér *Jak se dělají kozí kraviny*, který dává nahlédnout do procesu tvorby nového představení nejen pro děti (očekávaná premiéra: 3. 11. 2019, PONEC – divadle pro tanec).

 

rozhovor se uskuteční dne 0.0.0000 od 00:00

Položte hostovi otázku:

Opište prosím bezpečnostní kód: Opište prosím tento kód   

Již zaslané otázky

NETHOVORY - již 774

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

prosinec 2019

 

reklama

Žebrácká opera

Záznam NetHovoru z 27.11.2019 - Helena ARENBERGEROVÁ

* Vážená Heleno, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijala naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl Váš dnešní den. Či co Vás ještě čeká. Redakce

Dobrý den, děkuji vám za pozvání. Můj den byl zatím příjemný, ráno jsem odvedla děti do školky, na HAMU pak odvedla ranní trénink současného tance, na který se dnes sešla moc milá skupina lidí...vyřídila poštu, vyzvedla děti a jela s nimi na plavání, s každým strávila samostatně hodinu, což je vzácné, pak je předala babičce...teď jsem tu a večer vedu kurz současného tance pro veřejnost ve studiu Artual.

* Dobré odpoledne, věnovala jste se pohybu a tanci od dětských let? Alena, Pardubice

Dobrý den Aleno, ano, jako dítě jsem chodila do "lidušky", dnes Základní umělecké školy k Nině Křížové. Později jsem chodidla k Lenkce Ottové do amatérského souboru Domino.

* Heleno máš nějaký recept na získávání a rozvoj technického a výrazového potencionálu tanečníka? Patrik, Brno

ZDravím Patriku, chodit na nejrůznější workshopy, tréninky, sledovat představení, dívat se na inspirativní kolegy a učit se od nich....na každém projektu se člověk učí, je to nekončící proces...

Helena ARENBERGEROVÁ - celý NetHovor