zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Bohéma s Jončevou a Fabianem v přenosech z Met

Sonja Jončeva  (Bohéma)

autor: The Metropolitan Opera  

zvětšit obrázek

Legendární Zeffirelliho inscenací Bohémy, která je vůbec nehranější operou v historii Met, pokračuje už v sobotu 24. února sezóna přímých přenosů. V roli švadlenky Mimi se v čele plejády špičkových interpretů představí Sonja Jončeva, jež nedávno excelovala v Tosce, jejího milence básníka Rodolfa ztvární americký tenorista Michael Fabiano. Celé čtvrtstoletí v Met naopak nezazněla Rossiniho Semiramis a diváci tak budou mít možnost zhlédnout její premiéru v HD. Sopranistka Angela Mead bude teprve šestou pěvkyní, která se na newyorské scéně představí v ústřední roli babylónské královny. Vzácnou příležitost vidět poslední Rossiniho italskou operu, mimo jiné s oslnivou Elizabeth DeShong v úloze velitele asyrského vojska Arsaceho, se pak díky přímému přenosu z Met mohou v sobotu 10. března těšit i diváci dvou tisícovek kinosálů v 73 zemích světa včetně 25 kin v českých a moravských městech.

Skvostná, famózní, nezapomenutelná – to jsou jen některé z přívlastků, s nimiž kritika obvykle spojuje Pucciniho Bohému v inscenaci Franka Zeffirelliho. Nestárnoucí podmanivost Bohémy však vždy závisí i na pěveckých výkonech, které milostný příběh s tragickým koncem vypráví. A právě to je další deviza inscenace, která se v sobotu bude hrát v Met.
Bulharská sopranistka Sonja Jončeva je podle New York Times „křehká, snivá, přesná Mimi“. Jončeva je ostatně první pěvkyní, která ztělesní v jediné sezóně přímých přenosů hned tři titulní role - diváci ji po Tosce a Bohémě uvidí i ve Verdiho Luise Millerové. Hrdinou večera je současně i Michael Fabiano jako zamilovaný básník Rodolfo. The Observer u mladého tenoristy oceňuje, že – na rozdíl od pěvců, kteří dokáží postihnout jen sladkou či sentimentální stránku opery – Fabiano svým projevem odhaluje samotné kořeny Pucciniho verismu, když v zoufalém Rodolfovi nachází také hněv nad krutou sociální nespravedlností. Fabiano s Jončevou jsou pro diváky přenosů navíc osvědčeným mileneckým párem – v minulé sezóně excelovali ve Verdiho v La traviatě.

Magnetem inscenace, která diváky okouzlí atmosférou Paříže 30. let 19. století, jsou i ostatní protagonisté. Zvlášť interakce mezi malířem Marcellem v podání barytonisty Lucase Meachema a koketní Musettou sopranistky Susanny Phillips mají mimořádnou jiskru a dodávají jejich vztahu na věrohodnosti. K zářným momentům inscenace přispívají i další „bohemové“, basista Matthew Rose jako Colline a barytonista Alexej Lavrov jako Schaunard, který krom přesvědčivého zpěvu vždy publikum pobaví i laškovnými pokusy o balet.
Mladý ansámbl vynikajících pěvců doplňuje v roli Alcindora Paul Plishka, zkušený basista, od jehož debutu v Met uplynulo neuvěřitelných 50 let, a Pucciniho partiturou provádí Marco Armiliato, jenž svou dirigentskou taktovkou zajišťuje dokonalou souhru mezi sólisty, sborem a orchestrem Met.

Seznam kin uvádějících Bohému najdete na www.aerofilms.cz.

22.2.2018 19:02:08 Redakce | rubrika - Zveme ...

Časopis 16 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Články v rubrice - Zveme ...

Pucciniho Vlaštovka zabarvená do stylu art deco

Vlaštovka

Pozdní dílo italského skladatele Giacoma Pucciniho Vlaštovka se na prkna Metropolitní opery v New Yorku vrací ...celý článek


Premiéra 24 z dílny pěti choreografů

Dům tanečního umění Praha

Bohemia Balet, soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy chystá nový komponovaný program. Večer nese společný n ...celý článek



Časopis 16 - sekce

DIVADLO

Pořád jsem to já poprvé v Pardubicích

Eliška Lásková a Petra Janečková (Pořád jsem to já)

Východočeské divadlo uvádí novinku, hru Pořád jsem to já, kterou autorka Christine Mary Dunford napsala podle celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Audiokniha Unesený Západ od Milana Kundery

Radúz Mácha

Vydavatelství Supraphon ve spolupráci s nakladatelstvím Atlantis po úspěšném vydání audioknih Nevědění a Směšn celý článek

další články...