Pohybový divadelní projekt Očištění
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekNěkdy se otočím a zachytím tvou vůni a nemůžu jít dál, nemůžu jít dál bez toho, abych dala najevo tu odporně silnou bolest, strašnou touhu za tebou. A tyto zmatené úlomky se týkají mojí duše.
Mezinárodní projekt Veroniky Riedlbauchové uvede v premiéře Divadlo Disk 28. dubna 2010 od 19:30 h. Nejbližší reprízy: 29. dubna, 3., 5., 24. května a od 19.30 hodin. Představení vzniká ve spolupráci Akademie múzických umění v Praze, Institut del Teatre v Barceloně a studia DAMÚZA o.s.
Sarah Kane/Veronika Riedlbauchová: OČIŠTĚNÍ/DEPURADOS. Překlad do češtiny Jitka Sloupová; překlad do španělštiny Carla Matteini, režie/dramaturgie/pohybová koncepce Veronika Riedlbauchová; scénografie/kostýmy Ivana Kanhäuserová; videoprojekce Bára Stejskalová; hudba Tomáš Šenkyřík a pohybová spolupráce Lenka Vágnerová a Pavel Mašek. Osoby a obsazení: Graham (Jaume Sangrà Armengol); Tinker (Nicolás Carbajal Cerchi); Rod (Václav Jelínek); Carl (Michal Kern); Robin (Raúl Gimeno Pueyo); Grace (Zuzana Stavná); Žena/mujer (Tereza Tausingerová). Garantem projektu je prof. Josef Krofta.
Česko-španělský pohybový divadelní projekt Očištění/Depurados vznikl spoluprací Divadelní fakulty AMU v Praze a Institut del Teatre v Barceloně. Jedná se o první intenzivní tvůrčí spolupráci mezi katedrami loutkového a alternativního divadla (DAMU) a katedry pohybového herectví (Institut del Teatro), iniciovanou režisérkou Veronikou Riedlbauchovou, která na obou školách studovala. Koprodukčně do projektu vstoupilo také studio DAMÚZA, které dlouhodobě podporuje vznik netradičních divadelních projektů mladých umělců.
Hra jedné z nejkontroverznějších anglických autorek Sarah Kane, plná obrazů „krutosti, hnusu a krve“, vyjadřuje paradoxně bolestnou touhu člověka po tom být milován, touhu po odpuštění. Ukazuje postavy v extrémních situacích, neschopny milovat a neschopny přestat milovat.
Inscenace Očištění/Depurados je drsnou jevištní básní, mozaikou lyrických obrazů, symbolů a rituálů, o to silnějších, že jsou představovány s velkým důrazem na tělesnost. Odvážný režisérský počin Veroniky Riedlbauchové jde v duchu moderních divadelních tendencí. Využívá syntézy dvou divadelních přístupů českého a španělského prostředí, ve kterých režisérka dlouhodobě působila.
Inscenace představí hru Sarah Kane nečinoherním způsobem. Slovo je tu umocňováno a převáděno do pohybových a vizuálních metafor. Ty nejen vytvářejí poetiku a dynamiku inscenace, ale usnadňují také porozumění textu, který je kombinován z českého a španělského překladu. Scénografie je obohacena o videoprojekce, výrazná je rovněž složka zvuková.
TIP!
Časopis 17 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
Český hrdina premiéra Farmy v jeskyni
Mezinárodní soubor Farma v jeskyni uvede pohybovou satiru Český hrdina v režii Viliama Dočolomanského. Je o že ...celý článek
Den otevřených dveří Tanečního centra Praha
Konzervatoř Taneční centrum Praha pořádá v pondělí 29. dubna 2024 od 14 do 17 hodin ve svém sídle v branickém ...celý článek
Pucciniho Vlaštovka zabarvená do stylu art deco
Pozdní dílo italského skladatele Giacoma Pucciniho Vlaštovka se na prkna Metropolitní opery v New Yorku vrací ...celý článek
Premiéra 24 z dílny pěti choreografů
Bohemia Balet, soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy chystá nový komponovaný program. Večer nese společný n ...celý článek
Časopis 17 - sekce
DIVADLO
Štíři z února na jevišti Studia DVA
Autorský divadelní projekt Miroslava Krobota a Mariky Šoposké představilo divadlo Studio DVA poprvé divákům v celý článek
HUDBA
Luboš Pospíšil má nový singl
Po úspěšném albovém projektu Poesis Beat (2021) a loňských oslavách 40 let od prvního vydání dnes již legendár celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Antologie Krvavý Žižkov
Krvavý Žižkov je antologie, která má svého předchůdce Krvavý Bronx (2020), úspěšnou knihu povídek o „vyl celý článek