zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Rozpaky nad Mexikem

V rámci festivalu Tanec Praha 2003 se jako další zahraniční soubor představil 15. a 16. června v Ponci mexický soubor Il Circo Contemporaneo. Nudné čtyřiceti minutové video autora Philippa Decouflé Abracadabra nebylo šťastným úvodem. Zřejmě mají v Mexiku jinou představu o vtipnosti, než my.
Program nelhal v tom, že latinskoameričtí umělci mají obrovskou energii a snaží se o upřímnost výpovědi. V první části jsem nepochopila, proč si tři muži, klouzající se po stole, k tomu pouští např. Beethovena. A také proč vůbec neberou na vědomí tři rozčilené dívky, které se pohybovaly - spíše chodily, kolem záchodové mísy, aniž je rušil Rossiniho či Griegův hudební doprovod. Tanečnice vytrhávaly listy z nějaké knížky, házely je do klozetu a snažily se jimi asi zaclonit světlo, vycházející zvnitřku. Téma bylo, podle programu, zrada …. V druhé části se nám tři mimicky výborné dívky snaží předvést, jak sladké a vábivé je alkoholové opojení, ale k jakým trapným koncům to vede. I když tyto opravdu barvitě výrazné dívky vypadaly roztomile i při stryptýzu do spodního prádla po tetičce ,korzetu a vůbec záměrně nepůvabných „nedbalek“, přece jen se mi zdá námět i zpracování tohoto spíše tanečního divadla na zahraniční zájezd slabý.

Při zájezdu do ciziny je nutno počítat s tím, že ne všichni diváci hravě zvládají španělštinu, či angličtinu, a že tudíž do snahy o vtip na jevišti nemůže být zakomponováno slovo – jistě jinak vtipný text, ale v řeči, které valná většina obecenstva nerozumí. I Hurvínek se musí naučit cizí řeči při zájezdech do ciziny, a ne se vyčítavě dívat, proč se jeho vtipům v češtině diváci nesmějí, hlupáci. Máme – my průměrní diváci - poslední dobou vůbec dojem, že nejen že nerozumíme jistě velmi inteligentním textům, vložených tu a tam do tance, ale že potřebujeme odborného poradce, abychom pochopili intelektuální hloubku a podtext mnohých experimentálních tanečních inscenací. A nebo si doma počkat, až se zase taneční umění bude snoubit s kvalitní hudbou , tanečním výrazem a přestane šokovat za každou cenu.
Problém porozumění textu právě zamlžil úvod třetí části, kde až dětská posedlost touhou vzlétnout tam nahoru rozehrála množství výrazových gagů.
Opět by se tento příběh tří mužů dal spíše zařadit do pohybového divadla. Choreografem všech tří částí byl Mauricio Nava.

29.6.2003 17:06:27 Eva Kulhánková | rubrika - Festivaly

Časopis 19 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Články v rubrice - Festivaly

Festival Za poklady Broumovska s prvomájovou předehrou

Matthias Kirschnereit

Ve středu 1. května 2024 zazní první z koncertů 19. ročníku festivalu Za poklady Broumovska. Během festivalové ...celý článek


Lípa Musica přichází s pestrým programem

Jiří Pavlica

Světová premiéra Beaty Hlavenkové, odvážný projekt soudobé hudby se sólistou Danielem Matejčou a dirigentkou A ...celý článek



Časopis 19 - sekce

DIVADLO

Slovácké divadlo uvede napínavé drama

Hostina dravců (Slovácké divadlo)

Slovácké divadlo v sobotu 27. 4. 2024 čeká další premiéra. Tentokrát se do čela inscenačního týmu postavil eme celý článek

další články...

HUDBA

Pop-rockové pódium

Helmutova stříkačka

Helmutova stříkačka
Comebackový koncert brněnské legendární kapely u příležitosti jejího 40. výročí z klubu celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Velkolepá válečná freska

Příliš vzdálený most

Příliš vzdálený most
Velkolepá rekonstrukce útoku spojeneckých výsadkářů za 2. světové války v rámci operac celý článek

další články...