Večery Tanečního centra Praha
autor: Z webu
Taneční Centrum Praha – konzervatoř o.p.s. uvedlo na závěr letošního školního roku dvě představení – Ročníkové 20. června 2004 v Kongresovém centru Praha a Absolventské 24. června 2004 v divadle ABC.
Shlédli jsme nejlepší choreografie všech osmi ročníků, které předvedli žáci konzervatoře. Zároveň se tak prezentovali vyučující pedagogové (61 !). Vystoupili žáci dětského studia i studenti posledního osmého ročníku, kteří předvedli průřez všemi tanečními technikami, které se na škole naučili.
Velmi invenční a zdařilé se mi jevily choreografie Libuše Ovsové, ovlivněné jistě i působením v Pražském komorním baletu. Osvěžením byly tři lidové tance choreografky Romany Khauerové. I světoví tanečníci tvrdí, že nejlépe se lidé „roztancují“ v lidových tancích, které jsou už od přípravek pro děti tou nejlepší školou rytmu a tanečnosti. Jana Kekeňáková ve své choreografii obtiskla svůj nezdolný temperament a muzikálnost.V druhém tanečním večeru 24. června v Divadle ABC jsme viděli absolventy Tanečního centra, z nichž mnozí se příští sezónu stanou členy divadelních baletních souborů. Jedné z nejlepších, Kamile Madejové, která začínala v Tanečním centru jako čtyřletá holčička, přejeme dobrý start do Státní opery.
Ve dvou duetech zazářila Linda Schneidrová, která se svou pílí vypracovala na výraznou tanečnici. Hostuje v mnoha světových souborech a „odskočila“ si domů zatančit si společně se souborem, ve kterém vyrostla. Z choreografií se líbily nápadité a prostorově zajímavé choreografie Kateřiny Riedlbauchové a závěrečná Sonáta Petra Zuzky.
Taneční centrum umožňuje již přes dvacet let všem zájemcům, tanečníkům a tanečním pedagogům, aby se seznámili se světovými tanečními styly a trendy. Pořádá taneční semináře, doškolovací kurzy, víkendové workshopy, prázdninová soustředění a festivaly tance. Své studenty vysílá na zahraniční stáže a zve sem studenty z jiných zemí. Po tom, co bylo zrušeno na AMU pěti semestrální dálkové studium pro taneční pedagogy, pokračuje v poskytování možností dálkového studia taneční pedagogiky.
Velkým kladem obou představení je směřování ke kvalitní hudbě, což má samozřejmě spojitost i s volbou tanečních a výrazových prostředků a formální stavbou tanečního díla. Již velký reformátor tance Noverre prosazoval v tanci zákony kontrastu a od choreografie vyžadoval, aby byla vtipná, jemná, citlivá a vyzařovala ducha i cit na základě znalostí (tanečního řemesla). Musí mít také jasný a pestrý prostorový půdorys.TIP!
Časopis 17 - rubriky
Časopis 17 - sekce
DIVADLO
Pořád jsem to já poprvé v Pardubicích
Východočeské divadlo uvádí novinku, hru Pořád jsem to já, kterou autorka Christine Mary Dunford napsala podle celý článek
HUDBA
Levnější lístky na Brod 1995 jen do dubna
Za necelé čtyři měsíce 17. srpna se v Českém Brodě uskuteční v pořadí 11. ročníku hudebního festivalu Brod 199 celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Svěrákova hořká komedie o válečných letech
Po strništi bos
Hořká komedie o válečných letech strávených na malém městě. Pražská rodina Součkových se mu celý článek