Mezinárodní týdny tance

autor: archiv
zvětšit obrázekMezinárodní týdny tance (MTT) jsou nejstarším českým festivalem zaměřeným na současný tanec. Jedním z vrcholů třiatřicátého ročníku MTT, jehož pořadatelem je již tradičně Taneční centrum Praha, konzervatoř – gymnázium, bude velký galavečer, který je koncipován jako přehlídka toho nejlepšího, co v oblasti současné tvorby za uplynulou sezónu vzniklo. V úterý 30. dubna 2019 od 19.00 hodin v Divadle Hybernia tak šest profesionálních uměleckých těles představí výjimečný výběr z jejich aktuálního repertoáru.
V programu večera vystoupí například zástupci všech tří Národních divadel s fragmenty z jejich kmenového repertoáru: Brno představí práce svého uměleckého šéfa Mária Radačovského (Slovensko), Ostrava Jiřího Pokorného (Nizozemí), a Praha Maura Bigonzettiho (Itálie). Vzácným hostem ze zahraničí bude maďarský Royal Fehervár Ballet – nový umělecký koncept Attily Egerháziho, choreografa, který strávil sedm let na českých jevištích při transformaci Baletu Jihočeského divadla, a který také mimo jiné již dvě desetiletí spolupracuje s Baletem Praha Junior. Juniorské umění bude v galavečeru stejně jako v minulých ročnících reprezentovat Bohemia Balet Taneční konzervatoře hl. m. Prahy s premiérovým dílem své rezidentní choreografky Berangére Andreo (Francie) a Balet Praha Junior Tanečního centra Praha, konzervatoře – gymnázia se dvěma ukázkami repertoáru právě od Attily Egerháziho (Maďarsko) a také od absolventa této školy Šimona Kubáně.
„Předpokládám, že takto koncentrovaný program vzbudí zasloužené emocionální zážitky, nastaví vysoko všechny potřebné laťky a znovu upevní naše představy o profesionálním tanečním divadle. Ve všech dosavadních dvaatřiceti ročnících festivalu jsme se vždy snažili shromáždit ty nejkvalitnější komorní ukázky z ‚moderního‘ repertoáru profesionálních – tedy kontinuálně a systematicky pracujících uměleckých těles,“ říká Ing. Antonín Schneider, dramaturg MTT. „Jedině takové instituce jsou schopné shromáždit perspektivní a kvalitní tvůrce, inscenační a produkční týmy a interprety a vytvořit jim stabilní inspirativní prostředí a korektní pracovní a sociální podmínky. Taková umělecká tělesa mohou účinně napravovat vážná traumata – obecnou povědomost o tanečním žánru a dostupnost tanečního divadla na rozsáhlých územích České republiky.“
Časopis 28 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
Roztančený Bach ožije na prknech divadla Florea Theatrum

Světová premiéra inscenace Bach Dansant souborů Musica Florea a Epochal Dances připomene letošní 340. výročí n ...celý článek
Časopis 28 - sekce
DIVADLO
Divadlo Husa na provázku se zaměří na téma strachu

Dramatický debut oceňovaného prozaika Petra Šestáka, adaptace strhujícího historického románu nositele Nobelov celý článek
HUDBA
Triumfální závěr 11. ročníku Beats for Love

Skončil 11. ročník největšího festivalu elektronické taneční hudby ve střední Evropě, Beats for Love. A byl to celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Diplomanti fakulty umění vystavují v Ostravě

Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), příspěvková organizace Moravskoslezského kraje, společně s Galerií celý článek