zvláštní poděkování
Volný.cz

NETHOVOR - detail

Filip

NUCKOLLS

Filip NUCKOLLS

* 1979

Ústí nad Orlicí

ČR

Filip NUCKOLLS - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 18.7.2005


* Zdravíme do Divadla v Celetné. Vážený Filipe, máte čerstvě po premiéře. Jak se dnes cítíte? Jaký byl, případně ještě bude váš dnešní den? Redakce

Děkuju za pozdrav. Také Vás zdravím. Cítím se, jak po dlouhým tahu. Spal sem asi do deseti, pak jsem si uvařil oběd a pak jsem spal do půl čtvrté, dal jsem špinavý nádobí do myčky, umyl jsem se a šel jsem do Celetný. Večer se kouknu na první reprízu, dám si velkej střik a půjdu spát.

* Vaše nová inscenace Sen noci svatojánské je velmi zredukovaná - nepřipadá Vám trochu jak čínská polévka? herevere

Já moc na čínský polévky nejsem. Pokud ale máte na mysli ty instatní hnusný, tak bych byl prd šéftrenér, kdybych vám řekl, že ano. Pokud myslíte ty restaurační sladkokyselý a trochu pálivý, tak pak snad jo. Vlastně bych byl strašně rád, kdyby jo.

* Divadlo v Celetné je vlastně na půdě. Už jste režíroval v nějakém sklepním prostoru? homkart

Už jsem režíroval i v přízemí, i v podzemí. Vyloženě ve sklepě jsem nic nedělal. Asi nejvíc podobný sklepu byla malá scéna v Paláci Akropolis, kde jsme s M.U.T.em nějakou dobu působili.

* Ve Snu noci svatojánském jste krásně vystihl případně podtrhl chování současníků - křik, dominanta žen, agrese. Děkuji. Jen by trochu někdy herečky měli trochu ubrat na křiku, působily až histericky. .-) Radek

Já děkuju. S tou hysterií máte sakra pravdu. Takové rozpínání hysterie skry herecký soubor jsem snad ještě nezažil. Doufám a pevně věřím, že dneska to už bude v tomto ohledu mnohem lepší.

* Vaše setkání s Čechovem na DAMU - Tři sestry - co Vám tento dramatik dal? Renata z Plzně

Ty jo, děkuju, že si na Tři sestry pamatujete. No a co mi dal Čechov? Moc nevím. Rozhodně to byla naše s Johanou Součkovou první větší režie. Já vám asi nemůžu odpovědět, co mi dal přímo Čechov, stejně jako vám nemůžu asi odpovědět, co mi dává Shakespeare, tak se na mě nezlobte. Ale tahle inscenace mě naučila trochu víc věřit hercům a hlavně to bylo poprvé, kdy se naše klauzury začaly reprízovat a kdy člověk začal chápat, že udržet shodnou kvalitu po sobě jdoucích představeních jedné inscenace není vůbec lehký.

* Kolik režií jste schopen zvládnout za rok? Bořek z Liberce

Tohle nedokážu přesně říct, záleží taky na velikosti dané premiéry, na místě, kam se dělá. Ale zatím jsem se dostal k počtu čtyři za sezónu a dál uvidíme.

* Jaký je váš názor na přenášení inscenací režisérů z divadla do divadla? Pavel z Brna

Pokud se jedná o "pouze" přenesení z prostoru do prostoru při zachování hereckýho obsazení, pak myslím, že je to zcela legitimní. Pokud se ale jedná o přenesení "aranže a kulis", tak si myslím, že de vo prachy a že je to sviňárna vůči už dost tak pochybný cti našeho řemesla.

* "Spor lidského bahna s lidskou čistotou" cituji tvůj slogan k inscenaci Krysař - už si byl někdy na dně nebo na vrcholu? Lukáš

Na vrcholu doufám, že ještě ne. To bych chtěl být pár chvil před smrtí. Zato na dně doufám, že už ano a že už nic horšího nikdy nepřijde. Dno to bylo kolem zdrhnutí z Činoheráku.

* Filipe, pocházíš z Řecka? Lenna

Ne, nepocházím. Tohle jméno sem do republiky přinesl můj dědeček, který byl irsko-americkej seržant americký armády a v Plzni si našel moji babičku.

* Vztah mužů a ženy zpracovává inscenace Krvavá svatba - dostal jste seněkdy do podobné situace? Jak jste to řešil? Monika

Až v tak dramatický situaci jsem nebyl. V trojúhelníku už jo. A onu situaci jsem neřešil nijak romanticky. Prostě jsme se s danou slečnou rozešli.

* Kašpar též uvádí montáž Shakespeara Májový Shakespeare - kdo byl iniciátorem projektu? Jana M.

Iniciátorem byl Kuba Špalek dohromady s dámskou šatnou divadelního spolku Kašpar.

* K divadlu ses prý dostal přes lásku - je to pravda? Sára

Jo, to je pravda. Já jsem chtěl po maturitě studovat klasickou filologii a nikdy jsem s divadlem moc neměl společnýho. No a na podzim roku 96 o víkendu jela má tehdejší láska do Prahy a já jel s ní. Nebylo úplně nejlepší počasí, Peťa musela někde nutně bejt a já potkal svý dvě spolužačky z gymnázia, který se šli podívat na den otevřených dveří na DAMU, na herectví. Já jsem šel s nima a na herectví byl strašnej nával, tak jsem se šel kouknout na režii. Tam byl profesor tehdy docent Vedral, který si zapsal naše jména, aby DAMU měla prezenčku. Když jsem to doma vyprávěl mamince, tak ta se zhrozila, že ta prezenčka znamená, že jako musím na příjimačky. Tak jsem podal přihlášku.

* Co vlastně je vůbec režie? Je potřeba, vždyť ti herci to vždycky nějak zahrají? sorvon

Funkce režiséra podle mě vznikla tak, že soubor vždycky poslal do jeviště při zkoušce toho největšího koktala, kterej ani neuměl kotoul, ale chtěl strašně hrát, aby jim checknul narážky a kouknul se, jestli se třeba nezakrejvaj a jestli jim je dobře rozumět. Tenhle šmudla pak pochopil, že ho tam vystrkujou proto, aby hlavně nic nedělal na tom jevišti a už vůbec ne před lidma. A když to tenhle šmudla pochopil, tak se rozhodl, že se pomstí a začal si na herce vymejšlet všechny možný a hlavně nemožný zlepšovací návrhy. Já osobně považuju za hlavní úkol režiséra eliminaci rizik.

* Hodně se obklopuješ herci vrstevníky? Záměr nebo nutnost? Tereza z Ústí

Přirozenost. Já nejraději spolupracuju s lidma, s kterejma se znám hodně dlouho a se kterejma si jodně rozumím, protože jim pak o to lépe můžu poradit, co se sebou na jevišti. Také pak odpadá ona dlouhá fáze zkoumání jeden druhého. Mým takovým podivně kamarádbráchou je herec spolku Kašpar Petr Lněnička.

* Platforma M.U.T. - můžeš víc přiblížit? Kamil

M.U.T. vzniklo někdy v roce 1997. A "otci zakladately" byl Vladimír Čepek, Thomas Zielinski a Jáno Šimko. První isncenací byl Tit Us Andronicus od Shakespeara hranej v angličtině. M.U.T. se dost soustřeďovalo na inscenovaný čtení, protože nebyly peníze a čas. Namátkou M. Ravenhill - Faust (Faust is dead) a Shopping a Fucking obě čtený hraný ve slovenštině, protože jsme měli slovenský překlad a stejně většina herců spoluporacující s M.U.T.em byli Slováci.

Nethovor

* Co obnáší být kmenovým režisérem spolku Kašpar? Aleš, Beroun

Radit se s Jakubem Špalkem, přinášet návrhy titulů a jednou až dvakrát do roka něco zrežírovat. Naštěstí už se k tomu automaticky nepočítá tahat prakťáky.

* Co ti přineslo Ústí? Tereza

Přineslo mi toho strašně moc. To, co se tam dělo bylo skutečně na hraně šílenosti. Souhrnem však asi to, že mě teď zas tak moc věcí a dějů nerozhodí.

* Spolupracujete s Jardou Rudišem, pokud se nemýlím jste vrstevníci. Jak jste se dali dohromady. Je Vaší krevní skupiny v názorech a pod.? Honza

Jarda je o něco starší než já. S Jardou mě vlastně seznámil Jančí Šimko, když jsme v M.U.T.u v Komedii dělali inscenovaný čtení jeho Nebe pod Berlínem. My jsme vlastně neměli čas si spolu nějak pořádně popovídat, takže nevím jestli jsme stejná krevní skupina. Ale jeho Nebe pod Berlínem a komiksy se mi hodně líbí a taky si stejně hladíme pupek, tak asi jo.

* Budete něco dělat v Rokoku nebo v Činoherním studiu? klupera

V Rokoku to vypadá, že tam asi nebudu dělat v dohledný době nic. V Činoheráku začnu v lednu zkoušet dramatizaci Dostojevského románu Uražení a ponížení od Mirka Bambuška.

* Jaký herec Ti nejvíc sedí? S kým se ti dobře spolupracuje - myslím obecně typově. Díky. Bára

Mně se nejlíp dělá právě s Petrem. Jinak obecně s pohybově nadaným inteligentním člověkem, který nemá tu ambici, aby mu to na jevišti slušelo a aby mu lidi řekli, že von je teda ten herec. S osobností, která herec prostě je.

* Filipe, je těžké prosadit svůj názor? Klárka

Já myslím, že to je jak kdy. Vono asi vůbec nejtěžší je ten svůj názor objevit a mít.

* Vážený Filipe, jak je vidět není to jednoduché prosadit se jako režisér v dnešní době. Děkujeme za upřímné odpovědi a příjemné setkání s Vámi. Hodně dalších úspěšných inscenací. Ať se daří. Redakce.

Mockrát děkuju za otázky a za zkušenost. Přeju Vám krásný den a přijďte se podívat na Sen. Ještě jednou děkuju a nashledanou.

NETHOVORY - již 772

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

červenec 2005

Jiří HÁNA

6.7.2005
Jiří
HÁNA

 

reklama

Žebrácká opera (MdP)

Záznam NetHovoru z 24.4.2019 - Štěpán GAJDOŠ

* Vážený Štěpáne, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl Váš dnešní den. Či co Vás ještě čeká. Redakce

Dobrý den, děkuji moc za pozvání. Dnešek byl docela klidný, spíše tak vyklusávám po premiéře z minulého týdne a doháním resty. :) To stejné mě čeká ještě večer.

* Vzpomínáte na své úplně první profesionální představení? Pokud ano, které to bylo? Iva, Brno

Dobrý den, určitě, ono to není tak dávno :D Jde jen o to, z pohledu které profese se ptáte. Jako herec jsem se poprvé s profesionálním divadlem setkal právě v Brně v inscenaci Král Oidipús, kterou v Mahenově divadle režíroval Martin Františák. Jako režisér pak v Divadle Šumperk, kde jsem režíroval inscenaci Mord, mošt a Columbo.

* Štěpáne o čem je inscenace Moře klidu? Martina

Dobrý den, inscenace Moře klidu je především o dlouhověké fascinaci Měsícem, která vrcholí přistáním člověka na Měsíci. Zabývali jsme se tedy převážně touto událostí, tedy misí Apollo 11. A není náhoda, že je to letos právě 50 let od této významné události. Mimochodem...Moře klidu je název kráteru do kterého posádka Apolla 11 v roce 1969 přistála.

Štěpán GAJDOŠ - celý NetHovor