zvláštní poděkování
Quantcom.cz

NETHOVOR - detail

Dora

HOŠTOVÁ

Dora HOŠTOVÁ

Dora HOŠTOVÁ - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 20.3.2019


* Dobrý den, jak vlastně choreografie vzniká? A jak vypadá práce choreografa na sále? Kamila

Dobrý den, dnes jsem strávila den bez tance.

* S tancem se začíná ve velmi útlém věku – byl to i Váš případ? Marie, Prosek

Ano, je to tak. I já jsem s tancem začala jako šestiletá.

* Nedávno jste se někde psala Dora Sulženko Hoštová, ale u tohoto nethovoru tomu tak není. To druhé příjmení zde vypadlo? Nebo už opravdu "neplatí"? (Snad to není příliš osobní otázka.)

Stále jsem Dora Sulženko Hoštová, jen občas někde vypadne druhé jméno mého muže :-). Je to možná rychlejší !

* V MeetFactory se hrála před časem inscenace Miroslava Bambuška Skočná. V ní hrála běžně Dora Bouzková. Je pravda, že jste tam za ni zaskakovala, když se věnovala mateřským povinnostem? Kolikrát jste v tom asi hrála?

Bohužel jsem v tomto představení nehrála, nejspíš došlo v tisku k překlepu.

* Jaká témata vás při tvorbě tanečního představení nejvíce oslovují? Zdena

Momentálně mě oslovuje taneční a divadelní scéna jako téma. Jaké incenace vznikají, co mě oslovuje a co zase ne a proč. Jak moc divadlo stagnuje a kde se naopak posouvá...

* Váš manžel vystudoval produkci na DAMU, pomáhá Vám v této oblasti s Vašimi projekty? Karel

Pomáhá mi v pohledu na divadelní věc a jak komunikovat s divákem, nechci ho příliš zatahovat do své práce. Když jsem na hraně a potřebuji opravdu pomoc ( granty...), pomůže, ale do chodu projektu ho příliš nezapojuji.

* Doro tvoje nová choreografie nese název Proces. Mohla bys prozradit, jakým příběhem či tématem jsi se nechala inspirovat? Martina, Pardubice

Pozor! Nová představení se jmenuje PROGRES, Proces se jmenovalo to předešlé. Inspirace navazuje na předchozí Proces. Inspirace a zdroj tématu je v divadelních a tanečních představeních. Jak vznikají, co je za tím, jakých klišé se dopouštějí a jak s nimi zachází.

* Taneční kritika, jak je pro vás důležitá? Hana

Je a není. Vlastně jsem s postupem času zjistila, že jí moc nečtu. Dost často je to pro mne popis představení, nevypovídá jestli je to představení kvalitní či není.

* Věnuješ se i workshopům a výchově mladší taneční generace? Klára

Ano, vlastně to je především má práce. Už 15 let učím na taneční konzervatoři Duncan Centre, tam jsem měla možnost už vychovat spoustu tvůrců, tanečníků a pedagogů.

* Pohybujete se v oblasti spíš moderního tance. Máte sama vzdělání v tom klasickém? Olga

Sama jsme dlouhá léta prošla i klasickou taneční výchovou. Bylo to v době, kdy to byla nedílná součást tanečního vzdělání.

* V čem spočívá podle Vás kouzlo působení pohybu a tance vůbec na diváka? Dan

Je to pro všechny, jazykově bezbariérové, to je velký vklad. Otevírá v divákovi neomezenou fantazii.

* Jaké to je vrátit se na stejnou školu jako pedagogožka? Eva

První rok byl tvrdý ! Všechny své studenty jsem znala jako spolužáky a najednou jsem byla v pozici kantora. Budovat si autoritu a především se upevńovat ve znalostech a být si 100% jistá co předávám. To musím říct, že byla velká škola. Až teď cítím sama v sobě velkou oporu a jistotu. Praxe a léta každodenní výuky mě přesvědčily, že naprosto dobře vím, co dělám. Našla jsem si svůj systém, který funguje.

* Co je pro Vás cennější - potlesk diváků nebo právě ocenění nějaké poroty? Roman

Potlesk diváka, pro ty člověk tvoří a leze na jeviště :-)

* Za své projekty sbíráte cenná ocenění po celém světě, jak takovéto ohodnocení přijímáte? Roman, Liberec

Vždy je to velká radost a motivace jít dál.

* V Duncan Centre působíte více jak 15 let. Vnímáte za tu dobu nějakou změnu? Máte lepší podmínky pro výuku případně jiné?

Na škole i se svým studiem jsem již strávila 23let. Za tu dobu škola prošla hodně proměn. Podmínky se také proměňují. Já jsem na škole především pro studenty. Ať se na škole dělo co se dělo, pořád tam byli studenti, kteří mě naplňovali a dávali mi smysl tam být !

* Myslíte už v samotném začátku na své spolupracovníky? Navrhujete choreografii na tělo? Lena

Tým je pro mě klíčový. Představení se vyvíjí s nimi.

* Co je podle Vás na choreografii nejtěžší - najít téma nebo pak detailní rozpracování pohybu? Aleš

Téma je základ, bez toho bych nemohla začít tvořit. Další velký podíl na práci má samozřejmě pohybové zpracování, ale pokud je nápad a inspirace, vše jde snadněji :-)

* Divadlo Ponec je už dlouhá léta oáza tance, jak se ti v tomto prostoru pracuje? Eva

Ponec je jedno z mála divadel, které choreografy podporuje a umožňuje podmínky, ve kterých je možné na profesionální úrovni vytvořit představení. Pracuje se mi tam velmi dobře.

* Jaké to je připravovat sólový projekt - jste sama k sobě přísnější nebo si daleko víc odpustíte? Markéta od Budějovic

Je to lehčí v tom, že řešíte jen sama sebe. Ve větším počtu máte zodpovědnost i za ostatní. Těžší je to ale v tom, že jste tam sám, bez opory.

* Doro choreografové bývají podobným postrachem jako režiséři. Jaká jsi ty choreografka? :) Marcel

To by měli říct ti, se kterými jsem pracovala. Snažím se být důsledná, ale zároveň potřebuji při práci humor a odlehčovat příliš zatěžkané situace :-).

* Jak se stane, že se z tanečníka stane choreograf, co je k tomu potřeba? Dominik

Nemá to každý tanečník. Já jsem k tvorbě byla vedena už od školy, je to pro mne zdroj sebevyjádření.

* Máš nějaké nesplněné taneční sny? Iva

Moc nepřemýšlím dopředu. Beru to co život přináší a jsem za každé příležitosti vděčná.

* Vždy mě překvapí, jak si tanečníci pamatují kroky, pohyby. Funguje pohybová paměť podobně jako paměť na texty? Martin, Brno

Myslím, že to funguje úplně přesně tak. I když kamarádi herci, říkají, že to naprosto nechápou :-)

* Chodíš do divadla i jako divák? Co tě v poslední době zaujalo? Alena

Do divadla chodím, potřebuji vědět, co se děje kolem. Určitě mě zaujala Prodaná nevěsta v Divadle Disk studentů KALD herectví.

* Spolupracujete se super tanečníky, jak si je vybíráte? Nebo oslovují Vás? Michael

:-) já si vlastně tanečníky nevybírám. Ve svém posledním představení PROGRES mám samé netanečníky ( mim, cirkusák a herec ).

* Toužíte ve svém oboru zanechat výraznou stopu? Tomáš

Bylo by to skvělé. :-)

* Ahoj Doro, jak se máš? Co momentálně připravuješ? Marcela

Momentálně máme čerstvě po premiéře PROGRES v divadle Ponec, srdečně zvu 9.4. do divadla Ponec

* Vystupujete ještě v nějakých představeních jako tanečnice nebo performerka? Třeba příležitostně... Nebo už se věnujete divadlu z opačné strany jako tvůrce?

Právě jako performer a tanečník vystupuji ve svém představení PROGRES, které můžete vidět v divadle Ponec 9.4.

* Která choreografie, kterou jsi tančila, tě nejvíc obohatila? Pavla, Praha 6

Všechno mě nějak obohatilo. Vždy přijde nová výzva, zkušenost a nové podněty. To je na tom supper.

* Vážená Doro, mnohokrát děkujeme za příjemné odpoledne, které jsme mohli spolu s Vámi strávit u Internetu. Vaše slovo závěrem? Redakce

Já mnohokrát děkuji za pozvání a příjemné otázky diváků. Těším se na vás v divadle Ponec na mém představení Progres. krásný den, Dora.

NETHOVORY - již 778

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

březen 2004

Ondrej ŠOTH

24.3.2004
Ondrej
ŠOTH

 

reklama

Bílá voda (MdB)

Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA

* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce

Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.

* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra

Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.

* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek

Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.

Jan CINA - celý NetHovor