NETHOVOR - detail
Vladimír
GONČAROV
Narodil se v ruském Krasnodaru. Klasický balet vystudoval na Permské baletní konzervatoři. První zkušenosti získal v Akademickém divadle P. I Čajkovského v Permu, kde vystupoval například jako Rudovous (LABUTÍ JEZERO) a v dalších charakterních rolích např. v baletech MEDGE či SYLFIDA. V sezóně 1997/98 působil jako sólista Velkého divadla v polské Poznani, kde slavil úspěchy s rolí Jinocha v baletu LES SYLFIDES na hudbu Fryderika Chopina.
Vladimír GONČAROV - kompletní životopis...
Záznam NetHovoru 12.11.2008
* Zdravíme Vás z redakce Vladimíre, můžete přiblížit čtenářům, jaký byl váš dnešní den a co vás dnes ještě čeká? Redakce
Ráno jsem měl trénink, potom zkoušku na jevišti s panem choreografem Moravčíkem, potom jsem dával rozhovor Ústeckému deníku v souvislosti s premiérou inscenace Cikánské kořeny/í, nyní zdravím čtenáře serveru www.scena.cz a po tomto nethovoru mám generálku na Cikánské kořeny/í ... dnesek je opravdu den D
* Jaké byly tvoje taneční začátky? Radek, Most
Ahoj Radku, taneční začátky byly náročné. V deseti letech jsem začal studovat konzervatoř v Alma-Atě v Kazachstánu, pak jsem přestoupil na konzervatoř do Permu. Studium stálo spoustu času, vůbec dnes nechápu, jak jsem jako dítě mohl něco takového zvládnout.
* Můžete nám říct něco bližšíhoho k inscenaci Cikánské kořeny/í, jejíž premiéra je pozitří v Severočeském divadle opery a baletu Ustí nad Labem? Díky p.
Cikánské kořeny/í je velmi zajímavá inscenace pojednává o setkání rozdílných pohledů na svět a na život, jak se cesty životem kříží a jak okolí ovliňuje život jednotlivce.
* Vladimíre, máš nějaký recept na získávání a rozvoj technického a výrazového potencionálu tanečníka? Tomáš
Aho Tomáši, je to jednoduché: píle, práce, práce a práce ...(zní to trochu jako Lenin, ale je to postavené na životních zkušenostech:))
* Podle životopisu jste vystudoval v Rusku. Je pravda, že ruská baletní škola je velmi tvrdá? Máte nějaké zkušenosti s českým baletním školstvím? Můžete porovnávat? @
S českým baletním skolštvím nemám zkušenosti, ale je pravda, že ruská baletní škola je velmi tvrdá. Vyžaduje naprostou disciplínu a nekonečný dril kvůli přenosti pohybu.
* Chodíte někdy na diskotéky, i přestože jste baletní sólista?
Ne, na diskotéky nechodím, protože na to nemám čas ani sílu.
* Myslíte si, že by se v divadle měly dávat podobné tituly jako jsou Cikánské kořeny nebo spíše klasické balety? e-m
Divadlo musí mít opravdu rozmanitý repertoár, aby si publikum mělo z čeho vybrat. V Ústí za sezónu premiérujeme dva taneční tituly, jeden klasický a jeden současný. Kdybych mohl něco změnit, tak bych spíš přidal víc premiér, než se soustředil na jeden žánr. Tanec je paleta plná barev a žádná by neměla chybět.
* Co pro tebe znamená klasický balet? Milena, Ústí nad Labem
Mileno, klasický balet je pro mě pilíř baletu. Je to piedestál, stará uznávaná technika, o kterou je třeba pečovat a ukazovat lidem v tom nejlepším světle. Je to dokonalý obraz lehkosti, preciznosti, avšak za cenu velkého úsilí. Samozřejmě je pro mě balet také velkou radostí, kdyby nebyl, tak bych ho nedělal.
* Co tě čeká ještě v této sezóně? Milena
Mileno ještě jednou, po premiéře Cikánských kořenů, budu tancovat Prince v Louskáčkovi (inscenaci z loňské sezóny), v lednu máme v ústeckém divadle baletní galakoncert a v dubnu nás čeká premiéra Popelky na hudbu Sergeje Prokofjeva v choreografii Vladimíra Nečase. Díky bohu, že práce je stále dost.
* Jak dlouho působíš v Ústí nad Labem? Palo
Palo, Ústí nad Labem je momentálně nejdelší angažmá, ve kterém jsem kdy byl. Zrovna včera to bylo 10 let od podpisu smlouvy se Severočeským divadlem.
* Máte před sebou premiéru taneční inscenace Cikánské kořeny/í, která se uskuteční v pátek 14.listopadu. V ní nejde zdaleka o klascký baletní tanec. O co přesně jde a jakou si z přípravy představení odnášíte zkušenost? Díky Wendy Kožíšková
Wendy, Cikánské kořeny/í opravdu nejsou klasickým baletním představením. Je to taneční divadlo pro širší publikum, kde se tanečně kombinují prvky neoklasického baletu s prvky folklórními. Moje dosavadní zkušenost s Cikánskými kořeny/í je veskrze pozitivní - jako tanečník i člověk jsem zase o něco bohatší.
* Jak vypadá typický jídelníček baletního sólisty?
Dobrá otázka: ráno hodně musli, pomerančový džus a kafe. Svačinku si nedávám pokud ano, tak ovoce. Oběd určitě teplý, kromě ryb nejím vůbec maso - hodně jím zeleninu, ovoce, luštěniny a samozřejme ořechy a med (dobré pro dodání energie). Odpolední svačinka kafe (nikdy ho není dost) a večer nějaká studená večeře například sýry, vejce (bílkoviny) apod. Ale tohle je jen můj jídelníček, a to teprve od nedávna.
* Jaký nejoriginálnější dárek jste dostal od diváka? Dostáváte rád květiny? Jaké? Hanka
Hanko, květiny dostávají rádi všichni umělci i já. Cop se týče originálních dárků, tak například vloni před Vánoci jsem dostal šampaňské a ananas - zajimavá kombinace, která potěšila.
* Dobrý den, budete v nejbližší době hostovat v Praze? Děkuji, Taťána Kolářová
Něco se rýsuje, ale nechci o tom ještě mluvit, abych to nezakřiknul.
* Je důležité pro balet vypadat dobře? Hanes
Samozřejmě je důležité vypadat dobře a je proto důležité dbát na zevnějšek. Fyzická kondice se odráží v pohybové kráse, všechno to spolu souvisí.
* Dobrý den! Jsem fanynkou a častou návštěnicí ústeckáho divadla a to především baletních představení. Členem ústeckého souboru jste již poměrně dlouho a jste jistě jeho oporou. Co plánujete do budoucna? Zůstat v Ústí i v "baletním důchodu" nebo se vrátíte do rodné země? A připadá Vám realné třeba v České Republice založení rodiny? Děkuji, Barbora
Barboro, otázka na tělo:)). I přes krácení rozpočtu Severočeského divadla bych zde rád zůstal v divadle. A když už nebudu moci aktivně tancovat, tak bych rád předával své zkušenosti budoucím tanečníkům. Návrat do Ruska neplánuji a rád bych ještě víc zakořenil v Čechách.
* Jsi pojištěný proti úrazu? :) Hedvika, Litoměřice
Jako zaměstnanec divadla ano, a to proti úrazu v pracovní době.
* Máš v Severočeském divadle Ústí nad Labem dostatek příležitostí? Neuvažuješ někdy o zahraničním angažmá? Jano, Praha
Jano, kdyby bylo možné spojit práci v Ústí s dalšími aktivitami, tak bych je rád spojil, ale časově to není moc reálné. Příležitostí v Ústí mám rozhodně dostatek, není si na co stěžovat.
* Jakou hudbu posloucháš? Máš rád Tinu Turner co říkáš na její velký návrat na scénu? Dle mého i skvěle tančí :) Patrik
Patrik, Tinu Turner rád mám a velmi ji uznávám, který do hudby spoustu vnesl. Nyní ale poslouchám výhradně klasickou - dorostl jsem do ní a navíc v divadle teď poslouchám pořád Gorana Bregoviče, na jehož hudbu tančíme Cikánské kořeny/í, tak to chce nějakou změnu:)
* Jak se vám jako sólistovi pracovalo se zbytkem souboru? Přejeme hodně štěstí při premiéře a další úspěchy v tomto divadle. S pozdravem Lada a Robert
Lado, Roberto, ústecký soubor je malý, ale skvělý. Jsem rád, že jsme všichni tady - i přes občasné problémy - a rozhodně jsme všichni vynikající kolegové.
* Můžete přiblížit jak objevujete charakter postavy, kterou tančíte? Martin, Praha
Martine, napřed o charakteru hodně přemýšlím a pak vycházím z choreografického textu. Rád bych zdůraznil, že je vždy strašně důležité, jak daný charakter vidí choreograf a režisér. Jejich názory jsou přednější, i když s nimi nemusím vždycky souhlasit. Oni mají u mě poslední slovo.
* Vladimíre, co rád děláte kromě tancování? Jitka, Ústí
Jitko, kromě tancování se rád věnuji choreografování a práci s mládeží. Rád také hraji na klavír. Rád chodím do přírody, rád chodím do galerii dívat se na obrazy (například do Drážďan) Jinak ale musím říct, že balet je fyzicky hodně náročný, tak většinu svého času trávím pasivním odpočinkem:)
* Jak se jako klasickému tanečníkovi tancuje tento styl tance? Měl jste s tím nějaké problémy?
Vysloveně problémy jsem s tímto stylem tance neměl. Ale v případě Cikánských kořenů pracuji jako tanečník jinak se svými svaly, na což bylo třeba si zvyknout a trvalo to nějaký čas. Každý styl tance vyžaduje nějaký čas na přeladění.
* Překvapilo vás něco na tomto představení? Na co se může člověk těšit, když se přijde podívat na Cikánské kořeny?
Těšit se můžete na temperamentní a ohnivou muziku a vášnivý tanec. Přijďte se podívat a posuďte sami.
* Hezké odpoledne, nejprve bych Vám chtěla říct, že Vás velice obdivuju nejen jako tanečníka, ale i jako člověka, který i přes to, jak je úspěšný a téměř dokonalý v tom, co dělá, dokáže být skromný (až moc) a vstřícný k okolí. Myslím, že ústecký baletní soubor by o hodně přicházel, kdybyste jeho součástí nebyl Vy. Proto Vám do budoucna přeji pevné zdraví, chuť tančit a příležitosti se prosadit. Teď už ale k mé otázce: Jaké pocity máte při premiéře? Je konkrétně pro Vás premiéra něčím jiná, než ,,normální‘‘ reprízované představení? Děkuji. KRISTÝNA
Kristýno, mockrát díky za velmi milá slova. Udělala mi velkou radost. Premiéra je samozřejmě jiná, než běžná repríza. Jde o daleko slavnostnější představení, všichni jsme napjatí, dopadá na nás větší tíha odpovědnosti, navíc nevíme, jaký bude mít inscenace úspěch u diváků atd. Je toho opravdu hodně. Na druhou stranu musím říct, že při reprízách je možné se soustředit na větší detaily, většinou si je více vychutnávám než při premiéře a to samé může platit i pro diváky. Těším se, že Tě uvidím na premiéře Cikánských kořenů.
* Kde všude tě mohou lidé vidět tancovat? :) Sandra
Sandro, no přece v divadle v Ústí:)))
* Jak si od baletu nejvíc odpočineš? @m@
Od baletu si nechci odpočívat, vlastně to ani pořádně nejde.
* Co Vás ovlivnilo v tom stát se baletním tanečníkem?
Když jsem jako dítě viděl v televizi, jak dokonale tancovali, tak mě to úplně nadchlo. Mám rád dokonalost a asi proto mě balet od malička přitahoval. Rodiče ale byli proti, rozhodně nechtěli abych se stal tanečníkem. Vždycky se mi ale balet líbil, šel jsem za tm a rodiče se mi podařilo nakonec přesvědčit.
* Podle mého názoru, stát se tanečníkem to vyžaduje odvahu. Jak to vidíš Ty? Kryštov, Pha
Kryštove, rozhodně to vyžaduje určitou odvahu ale také velké odhodlání. Člověk to nemůže vzdát, když na něco narazí.
* Máte nějakou vysněnou taneční roli? Vaše fanynka)
Fanynko, moje vysněná role byl Romeo, kterého už jsem si zatančil. Po něm čekám na další vysněnou roli, nevím kterou, ale určitě přijde.
* Jaký jste v soukromí?
V soukromí jsem klidný člověk - vášním nechávám průběh na jevišti.
* Jaké baletní představení, v Severočeském divadle je pro diváka nejzajímavější? Alena, Liberec
Aleno, to záleží na tom, k čemu tíhnete. Podle toho si vyberte buď klasiku nebo taneční divadlo.
* Co se Ti vybaví, když se řekne Ústí nad Labem? Jana
Jano, první věc, co se mi vybaví, když se řekne Ústí nad Labem je SEVEROČESKÉ DIVADLO ...(a taky růžový sníh u chemičky:)
* Vladimíre, některá představení mají menší nároky na tanečníka. Která jsou pro tebe takovým baletním Hamletem? Petr z Prahy
Petře, člověk si dokáže peklo z každé role.
* Která role a v kterém představení byla ve tvé dosavadní kariéře nejtěžší a proč? Děkuju Hedvika, Ústí nad Labem
Hedviko, klasické role jsou těžké svou precizností, kterou vyžadují. Z moderních rolí byl například Peer Gynt fyzicky velmi náročný, v čemž se hodně podobá i Čobanovi z Cikánských kořenů.
* Balet je obrovská dřina, lze se mu věnovat pouze v průběhu krátkého období. Měří se toto období věkem nebo výkonem? Libor, Brno
Libore, každé období baletního života má své. V dětství si formujete svaly, tělo. V mládí máte spoustu energie a přibíráte zkušenosti, bez kterých to nikdy nejde. V dospělosti těžíte ze zkušeností z mládí a věnujete se jiným problémům než v mládí. Když je vám 40 či 50, můžete se svému tělu stále věnovat a stále aktivně tančit, ale v souladu s vašimi fyzickými možnostmi. Je to u každého individuální.
* Vladimíre, jaký je rozdíl mezi zkušebnou a jevištěm, platí zde těžko ve zkušebně, lehko na jevišti? :) Robin
Robine, platí to doslova a do písmene.
* Máš nějaký svůj baletní vzor? Hanka od Děčína
Hanko, baletních vzorů mám více. Ale myslím, že o vzor v momentě, kdy tančíte na jevišti nejde. Jde o to, co můžete nabídnout divákovi Vy sama ze sebe, co Vás trápí, co z Vás vyzařuje. Vzor je něco, co napadobujeme, ale každý by měl být sám sebou.
* Vladimíre, co tě na baletu přitahuje? Blanka / Liberec
Blanko, na baletu mě přitahuje především krása. Ladnost pohybu a souznění všech složek v dokonalé harmonii.
* Ćím vás obohatila hlavní role Čobana? A jak se vám pracovalo s paní Dinkovou a panem Moravčíkem?
Byla to zajimává zkušenost v tom, že jsem mám v Čobanovi příležitost ukázat, jak se okolní prostředí ovlivňuje jedince, škatulkuje si ho a dělá z něj něco jiného, než ve skutečnosti je.
TIP!
NETHOVORY - již 778
VYHLEDÁVÁNÍ - podle data
201020112012201320142015201620172018201920202021
202220232024
říjen 2012
3.10.2012
Dominika
KOLOWRAT-KRAKOVSKÁ
8.10.2012
Jiří
HONZÍREK
29.10.2012
Jaromír
MEDUNA
Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA
* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce
Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.
* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra
Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.
* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek
Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.