zvláštní poděkování
Volný.cz

NETHOVOR - detail

Petr

REIF

Petr REIF

* 1900

Brno

ČR

Petr REIF - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 7.4.2006


* Dobrý den, vítáme vás u dnešního NetHovoru, můžete přiblížit jaký byl váš dnešní den, co vás případně ještě čeká.

Ahoj, právě jsem přijel z Brna, kde je divadelní festival Setkání. Po NetHovoru si budu užívat volna.

* Proč jsi šel studovat do Prahy a ne na JAMU? Klára

Na JAMU jsem se nedostal.

* Co tě vedlo ke studiu KALD? Činohra tě nelákala? alča

Tak sjem slyšel, že se na KALD dělají zajímavější věci.

* Vipadáš jako intelektuál, a to rozhodně nemyslím ve zlém. Jaký divadelní žánr je ti blízký? Co ty a komedie či dokonce fraškay nebo lehký bulvárek? Díky a měj se! Pavel alča

Je mi blízké poetické divadlo, což ovšem neznamená, že nemám rád humor anebo dobré komediální představení.

* Kdy se cejtíš na jevišti nejlíp?

Když jsem trošku spocenej a když cítím, že funguje komunikace mezi divákem a hercem.

* hrál jsi amatérské divadlo?

Hrál jsem v divadle Studio Dům v Brně u Evy Tálské.

* Umíš zpívat? A jestli jo, tak jaká muzika ti vyhovuje?

Mám rád hudebníky, kteří nepotřebují k písničkám noty a ovládají svůj nástroj tak, jako například Martin Bohadlo z našeho ročníku housle.

* Baví Vás hrát pro děti?

Ano, dětské publikum je přirozenější, což jsem zjistil už ve Studiu Dům a teď to zjišťuji v divadle Minor.

* Když studuješ KALD - tedy hraješ na nějaký hudební nástroj?

Hraju na kytaru.

* Baví tě to v Ypsilonce?

Poetika Ypsilonky v současné době nepatří k mým oblíbeným, ale myslím, že toto divadlo bylo ve svých počátcích jedno z nejlepších.

* Dáváš přednost sólování nebo kolektivní práci - na jevišti? páťa

Samozřejmě, že kolektivní práce je inspirativnější. Ideální je, když na jevišti mají všichni stejný prostor.

* Můžete přiblížit Studio Dům, co to je? lElE

Je to amatérské divadelní studio s profesionálním vedením, jehož ráz určuje režisérka Eva Tálská. Studio Dům je součástí Divadla Husa na provázku.

* Jaká je podle Vás Eva Tálská, jak na ní vzpomínáte?

Eva tálská je člověk, který vás ovlivní na celý život, protože vás nutí najít opravdu tu nejlepší cestu k výsledku, nespokojí se s nějakým povrchním závěrem. Práce s ní byla pro mě největší škola.

* Máte rád "zcizováky" jako v Andělovi?

Zcizovák nepatří k mým nejoblíbenějším divadelním prostředkům, ale když je dobře udělaný, tak mi nevadí.

* Poznal jsi Husu na provázku i Národní divadlo, je mezi těmito stánky skutečně nějaký rozdíl? fif

Jsou to úplně rozdílná divadla. Zaměstnanci tam kromě vrátného fungují úplně jinak. Husa na provázku je taková rodina. V Národním divadle jsem se cítil jako ve fabrice, ale je pravda, že Národní divadlo moc neznám.

* Máš nějakou představu, co budeš dělat po skončení školy? Už máš vyhlídnuté nějaké angažmá?

Angažmá nemám. Dělám inscenace v Minoru (Jak Mařenka a Boženka koukali v režii Apoleny Vynohradnykové; nyní zkouším Ostrov pokladů s Arnoštem Goldflamem). Ještě se tvoří nějaká spolupráce s Divadlem Na blízko.

* Zúčastíte se zítřejšího minifestiválku v Ypsilonce? hoza

Asi jo, ty tři představení jsou ta lepší, co dají v českém divadle vidět.

* A co ti tedy bylo bližší - ND nebo Husa? pik

Samozřejmě ND. :-)

* Jak se ti hraje Gridoux v inscenaci Zazie v metru? Máte něco společného? Díky! kulíšek

Moc ne. O své boty se moc nestarám.

* Jak prožíváte premiéry? Jsi nervák? Míla

Jsem nervózní téměř před každým představením.

* Chceš raději do loutkového nebo činoherního divadla? Krael

Ideální je něco mezi tím.

* Jak Vám vyhovovala improvizační práce s Jiřím Havelkou na Člověče zkus to?

Zkoušení s Jirkou je vždycky zážitek, je to režisér, kterému většina z nás věří a jeho humor je nám všem blízký. Ve Člověče, zkus to! jsme si ověřili, že lze udělat představení a za dvanáct dnů, když jsou všichni soustředění.

* Máš rád velké scény nebo raději preferuješ "studiová" divadla? mokika

Mám rád bližší kontakt s divákem.

* Divadlu se tedy věnuješ od dětství? pajka

Asi v patnácti jsem navštívil představení Divadla Husa na provázku Rusalka. Tam byli lidi, co zpívali, hráli a prováděli akrobacii. Kamarádky, co byla se mnou, sjem se zeptal, jestli jsou to herci. a nemohl jsem tomu věřit. Tak jsem tam šel na konkurz, paní Tálská mi řekla, že jsem byl nemožný, ale až po dvou letech, co jsem byl ve Studiu.

* Chodil jsi do tanenčích?

Co to je tanenčích?

* Hraješ fotbal? karel

Mám moc rád fotbal, už jsem ho ale rok nehrál, protože jsme byl na operaci s kolenem,je to špatný.

* Co ty a počítač? web

Dost špatný.

* Seš přímo brňák...? micl

Jo. Jasný.

* Jste brněnský patriot? Jak se srovnáváte s tím, že studujete v Praze?

Patriot nejsem, lidi jsou různí v Praze i v Brně. Studovat v Praze mi nevadí, vadí mi, že na naše představení nechodí moc mých brněnských kamarádů. A také se s nimi moc nevídám.

* A stíháš sledovat brněnskou divadelní scénu? mici

Myslím, že jo. Na provázku jsme viděl téměř všechno, i dost v HaDivadle i v Divadle 7 a půl. V Národním skoro nic a když jdu do Městského divadla, tak se před jeho vchodem, vždy zastavím před otisky umělců v chodníku a tak dlouho si je s obdivem prohlížím, že obvykle zmeškám začátek představení. A po začátku představení se přece nechodí do divadla.

* Počítače ti nevoní. A co jinak, jaký je tvůj vztah k technice? Nebo jsi spíš věčný filosof? o

Mám mobilní telefon, ale vadí mi, když ho někdo používá nevhodně.

* Myslela jsem taneční, hnidopichu. :o) pajka

Co je to hnidopich?

* Ale MS v Německu sledovat budeš, né?

Jasně, můžem spolu zajít někam do hospody na přenos.

* Umíš si udělat pomlázku?

Ze tří nebo z osmi?

* Piješ? Kouříš? Hovoříš pravdu? Dr. Strážný

Občas.

* Z osmi!

Ani ze tří.

* Vážený Petře, náš čas se pomalu kloní k závěru. Děkujeme moc za tvou odvahu podtoupit internetový rozhovor. Tvé slovo závěrem?

Děkuji Mesymu, rodičům, Michalu Lázňovskému, Kateřince Neumannové, Kateřině Vilímkové (tady vedle), Jirkovi Havelkovi, Jiřímu Lábusovi, vrátným na DAMU a paní garderobiérce Kateřině Mikešové, Borisu Rösnerové, Jiřímu Raškovi a dalším. Speciální poděkování Hubertu Krejčímu a jeho bambusovému poli. Nashledanou.

* Petře, moc Ti děkujeme za super setkání. Doufám že nás naučíš tu z osmi... Ať se daří v divadle i v životě. Tvé slovo závěrem?

Hezké Velikonoce.

NETHOVORY - již 772

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

srpen 2017

 

reklama

Ztracený svět

Záznam NetHovoru z 24.4.2019 - Štěpán GAJDOŠ

* Vážený Štěpáne, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl Váš dnešní den. Či co Vás ještě čeká. Redakce

Dobrý den, děkuji moc za pozvání. Dnešek byl docela klidný, spíše tak vyklusávám po premiéře z minulého týdne a doháním resty. :) To stejné mě čeká ještě večer.

* Vzpomínáte na své úplně první profesionální představení? Pokud ano, které to bylo? Iva, Brno

Dobrý den, určitě, ono to není tak dávno :D Jde jen o to, z pohledu které profese se ptáte. Jako herec jsem se poprvé s profesionálním divadlem setkal právě v Brně v inscenaci Král Oidipús, kterou v Mahenově divadle režíroval Martin Františák. Jako režisér pak v Divadle Šumperk, kde jsem režíroval inscenaci Mord, mošt a Columbo.

* Štěpáne o čem je inscenace Moře klidu? Martina

Dobrý den, inscenace Moře klidu je především o dlouhověké fascinaci Měsícem, která vrcholí přistáním člověka na Měsíci. Zabývali jsme se tedy převážně touto událostí, tedy misí Apollo 11. A není náhoda, že je to letos právě 50 let od této významné události. Mimochodem...Moře klidu je název kráteru do kterého posádka Apolla 11 v roce 1969 přistála.

Štěpán GAJDOŠ - celý NetHovor