zvláštní poděkování
Quantcom.cz

NETHOVOR - detail

Petra

TEJNOROVÁ

Petra TEJNOROVÁ

* 1984

Tábor

ČR

Režisérka PETRA TEJNOROVÁ vytváří jak pohostinské režie, tak vlastní projekty. Zkoumá rozličné možnosti vztahu mezi hercem a divákem, experimentuje s fyzickým a dokumentárním divadlem, divadelními konvencemi a novými médii. V autorských projektech klade důraz na kolektivní tvorbu, devising methods a procesuálnost – vnímání představení jako jedinečné události. Ve svých předcházejících projektech jako byl například TimING pro Novou scénu Národního divadla, nebo LIFE show v divadle Archa, pracovala s novými technologiemi, videem, živým přenosem z ulice do divadla. Natočila taktéž dva krátké filmy, proto je její současná práce s žánrem LIVE CINEMA a novými technologiemi jasným pokračováním směru, který se již dříve v jejich režiích objevoval. Spolupracovala s Novou scénou ND, Dejvickým divadlem, HaDivadlem, Divadlem Alfa nebo Minor, RoxyNod, Ponec, Disk, s Divadlem Alfréd ve dvoře a prostorem Alta.

Petra TEJNOROVÁ - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 7.11.2007


* Pocházíte z Tábora - koluje vám v žilách husistská krev? fojtma

Dozajista ano, jsem hrdá na Táborskou krev, která mi pumpuje žilami...

* Pocházíte z umělecké rodiny? lukapa

Matka i otec - "umělci" ochotníci :)- kdo je nezná nepochopí ...

* Petro, co vás přivedlo ke studiu režie? Ráda poroučíte? jirave

...jako zda jsem dominantní i v režírování? to je spíš otázka pro herce. Sama za sebe odpovím - lehce asi ano :) ..v jiných oblastech o trochu víc :)

* V Disku měla premiéru vaše inscenace TITUS ANDRONICUS_LET MOUCHY - proč jste si zvolila právě tento titul? tesamila

Tak to je na dlouho..osobní ale i umělecké důvody..touha dělat Shakespeara..text který vybízel k fyzickým akcím, poezie pro všechny smysly a tak dále...

* Dobrý den, zdravíme do Disku, převelice pošmourno, plačtivo až smutno. Doufáme, že tato nálada nebude u NetHovoru s Vámi, naopak. Vítáme Vás, můžete přiblížit, jaký byl (bude) váš dnešní den (večer). Redakce

Dozajista bude hektický tento večer, jako všechny večery před hraním...

* Kolikrát čtete inscenace, než se doberete k nějakému režijnímu záměru? trouml

Kolikrát čtu inscenace , než se doberu k nějakému záměru ?? To moc nechápu, ale možná jste se chtěl zeptat, kolikrát čtu text, než najdu režijní klíč? Tak to je běh na dlouhou trať .. s Titem jsme se například poprvé setkala už před několika lety ..a od te chvíle o něm přemýšlela a nechávala se textem rozrušovat.

* Jaké to je režírovat spolužáky? klim

Těžké, ale příjemné

* Nakolik upravujete inceanci po premiéře? tuzolin

Třeba Utrpení knížete Sternenhocha jsem ještě rozšiřovala o několik obrazu a některé obrazy /již hotové/ jsem upravovala.

* Nakolik se při režii spoléháte na dramaturga? tesamila

Poprvé u Tita jsem pochopila, že výběr dramaturga je velice důležitý, aby bylo možné se na něj spolehnout..v předchozích věcech jsem si byla dramaturgem sama - což neslo schizofrenní ovoce :)

* Myslíte, že ty vaše věci může pochopit neinformovaný člověk? Nebo počítáte s tím, že na to budou koukat jenom "spříznění" lidi? barek

neinformovaný člověk ano nevnímavý ne

* Podle toho repertoáru co děláte to vypadá, že máte ráda morbidní věci. je to tak? fojtma

Krutost - fyzický kontakt - vyhrocené emoce...to ano...žiju tím i doma (bohužel)

* V Titovi Andronikovi hraje velkou roli muzika. Považujete ji i vy za důležitou? lukapa

Ano, naprosto, hudba byla jistou část mého života tím jediným, pro co jsem chtěla žít...takto ( v incenacích) se k tomu vracím

* V Titovi Andronicovi se používá nějaký prášek - pudr nebo hladká mouka? Zdá se, že jste vůbec nemyslela na alergiky? chlivkac

myslela - pri vchodu se podívejte na nápis na dveřích :)

* Titus Andronicus_let mouchy je velmi nápaditá inscenace, ale zejména co se týče vnějších výrazových prostředků, zdá se mi, že nějak unikl obsah? Budete s tím ještě něco dělat? batek

Nemám takový pocit - videl jste IMPORT/EXPORT nebo poslední LYNCHUV film? Nechci lidem neco servirovat a dovysvětlovat, říkat přímo... je důležité, co vím, nebo co cítím ?

* Jsem fanoušek Darka, určitě se přijdu podívat na Sinclaira, co vlastně můžu čekat? :)) kikina

Můžeš čekat divadlo noir :) – fantazy jízdu dimenzemi - čerstvě naporcovanou zvrhlou literaturu

Nethovor

* Ráda bych se zeptala slečny režisérky, zda si myslí, že dobro zmizelo ze světa?VH

Valí se po Václaváku :)

* Ciao. Chtel jsem se dnes jit podivat na 2 premcu Tita do Disku, ale je vyprodano. Nebudou na miste listky? Asi ne, co? David

Zkuste to, ale asi to nebudou dobrá místa "ke koukání" ..chcete telefon na produkci ? :)

* Ve vašich inscenacích je velmi důležitá pohybová stránka. Co Vy a tanec?:-) eveline

Pohyb miluji - zbožnuji - zajímá mě, co je na tanci divadelního. Baví mě s herci vytvářet pohybové partitury, improvizovat a tak dále...fyzické a pohybové divadlo mě vždycky uchvacovalo...

* Ahoj Petro, jak probíhaly přípravy inscenace Titus Andronicus v divadle DISK? Terezka

Všelijak - první část byla plná workshopu a pohybových improvizací, čtených zkoušek a nekonečného hledání - a druhá část byla o tom, vydržet to s nervama :)

* Hrajete na nějaký hudební nástroj? hatija

Klavír, kytara.

* Moc zdravím, obdivuji, jak znáš literaturu, zajímavé je nejen to, cos už vytvořila, líbí se mi i podněty pro r.2008 Nevrátíš se někdy taky k Tvé oblíbené Nevěstě z M. domu, ke Králíčkovi T.? Jsi skvělá, doufám, že i poslední premiéra Tě potěšila.V.S.z Prachatic

Moc jste mě potěšila! Na Nevěstu z Modrého domu jsem nezapomněla, myslím, že tahle poetika se se mnou "potahne" ještě dlouho...mějte se moc krásně a děkuji!

* V inscenaci Titus Andronicus_let mouchy spolupracujete s Markem Doubravou, jak došlo k této spolupráci? ruckal

Jednoduše, jako u všeho... je to hezký kluk :)

* Jo s tím klíčem jste to vystihla, díky. To jsem chtěl vědít. trouml

Tak jo troumle :)

* Hraje dneska Kristyna Matejova? :) Diky matousek07

Dneska hraje Babara :)

* Jak u vás probíhaly bakalářské zkoušky? Byla jste hodně nervozní? mikuvila

Setsakramentsky

* Vaše představení jsou dost pohybová, proto bych se Vás chtěla zeptat, jak pracujete s pohybem - je celkem neobvyklé dělat pohyb s herci nebo netanečníky. Jak s nimi vytváříte choreografie? V souvisloti s tím - koukala jsem na Vaše dřívější představení (UTRPENÍ KNÍŽETE STERNENHOCHA, JOHN SINCLAIR) a vše jste dělala bez pohybové spolupráce - ovšem na TITA jste zvolila pro pohybovou spolupráci Rosťu Nováka, proč? Díky za odpověď eveline

Nedá se mluvit přímo o choreografii, je to spíš taková pohybová partitura, kterou vytvářím, nebo spíš vytváříme společně s herci. Herec ovšem musí mít "nějaké" ty pohybové dispozice a hlavne pohybovou představivost. Nevadí, že není profesionální tanečník, mě na tanci - pohybu zajímá to divadelní, takže dost často neprahnu po tanečně dokonalých věcech, technicky skvěle zvládnutých, spíš mě zajímá jak tanec - pohyb může promluvit o situaci, když situaci chápu jako metaforu. Je to možná moc zamotané, ale jednoduše, je to cesta : provokace - zadání - improvizace - zpětná vazba. Třeba během TITA jsme dost využili pohybových improvizací, zpětnou vazbou nám pak byla kamera, a tak se stalo, že bylo nakonec použito třeba jen 5 vteřin z 30 minut dlouhé improvizace. To je zrovna v obrazech "dvojnictví", nebo v přímé manipulaci s tělem. Představu o "Pádu do jámy" nebo "zabití Lavinie" v závěru a také "ted je čas řvát" jsem víděla dopředu. U Utrpení stejně jak u Sinclaira jsem pohyb tvořila sama společně s herci, u Tita jsem se rozhodla, že bych byla ráda, aby se na to někdo podíval - nějaký profesionál. Věděla jsem, že TITUS je větší "sousto" a pokud měl být pohyb rozvnocenný řeči, bylo jasné, že tenhle krok musím udělat...a jelikož představení mělo mít nádech fyzického divadla, Rosta Novák byla jasná volba :)A tak se třeba chodil koukat na vytvořené pohybové partitury, pomáhal, radil a spoluvytvářel, sám tvořil. Bylo to fajn a přínosné, musím říct, že mi udělalo velkou radost, když Rosta viděl poprvé "projíždečku" celku, že se mu líbily i ty pohybové partitury, které předtím neviděl.

* Rád bych se Petry Tejnorové zeptal, zda je v současné době zamilovaná ? A pokud chce, at rekne do koho !Anebo uplně jinak, zamilovala se už nekdy do svého herce, zamiloval se někdy nějaký herec do ní ? Cizinec Praha :)

Tak nevím jak na tohle odpovědět, ale asi jednoduše : Ano :) (přeberte si to, jak chcete, cizinče z Prahy !)

* Co považujete za svůj největší úspěch? sklem

že jsem ustála útok z hlubin... :)

* Hrála jste jako malá loutkové divadlo? basek

Jako malá jsem loutkové divadlo nesnášela !

* Jaké projekty - inscenace vás čekají v nejbližší budoucnosti? tuzolin

PAMĚT KRAJINY - tedy česko/polsko/slovenský projekt a pak autorská věc BÁRTNDŽUS pro plzenské divadlo Alfa.

* Co vás inspiruje nejvíc pro vaši práci? mikuvila

...totální citový výmel mých smyslů ...takže život sám ...sexem počínaje umíráním konče. Nevim kdo je vítěz a kdo poražený - často se ke mně dostaví pocit bezmoci ale ne zas tak totální, protože současně žiju s velkou nadsázkou....koukala jsem na to, jak vycpané lišce odborně vyčistit zuby..inspirace je všude :) Zjednodušeně z jiné oblasti : ULTIMA VEZ, DV8, T8D, TRIER, PASOLINI, BURTON a tak dále.

* Vážená Petro, moc děkujeme za setkání s Vámi. Držíme palce, aby vám i další projekty dopadli dobře. Ať se daří. Vaše slovo závěrem.... Redakce

Děkuji za příjemný Nethovor.

NETHOVORY - již 778

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

říjen 2003

Pavel KAMAS

8.10.2003
Pavel
KAMAS

Maroš KRAMÁR

22.10.2003
Maroš
KRAMÁR

Jan POTMĚŠIL

27.10.2003
Jan
POTMĚŠIL

Jan APOLENÁŘ

29.10.2003
Jan
APOLENÁŘ

 

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Záznam NetHovoru z 25.8.2020 - Jan CINA

* Vážený Honzo, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijal naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl nebo ještě bude Váš dnešní den, a jak se kamarádíte s Internetem. Redakce

Dobrý den. Den je slunný a celkem rozlítaný. právě jsem doletěl.

* Dobré odpoledne, co vás vedlo ke spolupráci s FOK? Máte rád symfonickou hudbu a zvuk? Věra

Dobré odpoledne i Vám. Ke spolupráci mě přivedlo samotné FOK, které mě oslovilo. A pak má vášeň pro téměř jakoukoli hudbu.

* Proč, by podle Vás, měl člověk přijít na koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK? Radek

Protože to je pokaždé jedinečný a dechberoucí zážitek.

Jan CINA - celý NetHovor